file
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 11
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 3905

راهنماي خريد جاروبرقي

اگر قصد خريد جاروبرقي براي منزل خود را داريد و به دنبال بهترين مارك جاروبرقي هستيد و در اينجا به شما كمك خواهيم كرد تا بنا بر نياز و بودجه خود بتوانيد بهترين مدل جاروبرقي را انتخاب كنيد.

m1_nnha.jpg

منبع: عصر ايران

پيش از بررسي اين نكات خالي از لطف نيست كه بگوييم بهترين ها هميشه مي توانند در بهترين مارك جاروبرقي نيز خلاصه شود لذا انتخاب برندي درست به شما در داشتن مزيت هاي اصلي از جمله موتور قدرتمند و طول عمر بالا كمك به سزايي مي كند اما دانستن نكات لازم درباره خريد اين كالا قطعاً به انتخاب مدلي مناسب تر و اطمينان درباره مارك اين دستگاه در ميان انواع جاروبرقي گوناگون كمك به سزايي خواهد كرد.

انواع جاروبرقي مخزن دار و كيسه دار

در كل مي توانيم انواع جاروبرقي خانگي را به دو دسته اصلي تقسيم كنيم كه در اينجا به طور خلاصه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت و در ادامه با بيان مشخصات مهم در هنگام خريد جاروبرقي مناسب همراهتان خواهيم بود.

جاروبرقي كيسه دار: در اين مدل از جاروبرقي همان‌طور كه از اسمش نيز پيداست، گرد و غبار و آشغال‌ها در كيسه يا پاكتي كه در دستگاه طراحي شده است جمع مي گردد. جنس كيسه ها مي تواند كاغذي، پارچه و يا پليمر باشد از سايز يا اندازه كوچك تا بزرگ مي باشد كه به دو صورت دائمي يا يك بار مصرف هستند. لازم به ذكر است كه امروزه به دليل موارد بهداشتي و پاكيزگي شما شاهد كيسه ها يا پاكت هاي يك‌بار مصرف در برندهاي معتبر هستيد و اين دسته از محصول در هنگام خريد جاروبرقي عمدتاً موردتوجه تعداد بيشتري از افراد است چراكه هم تعدد مدل بيشتري دارد و هم از جهت سلامت و بهداشت آسان‌تر مي باشد.

 

جاروبرقي بدون كيسه: جاروبرقي بدون كيسه يا مخزن دار همان‌طور كه از نامش پيداست داراي به جاي كيسه داراي محفظه اي براي جمع آوري زباله مي باشد به طوري شما مي توانيد پس از پر شدن مخزن دستگاه آن را خالي كنيد و مجدداً در سر جايش بگذاريد در همين جا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه در هنگام انتخاب و خريد جاروبرقي مدل هاي بدون كيسه به سراغ مارك هاي متفرقه نرويد چراكه به دليل نوع عملكرد مي تواند خروجي گرد و غبار بيشتري در محيط به نسبت جاروبرقي كيسه اي داشته باشد و همين امر به شدت مي تواند براي ريه هاي شما آزاردهنده باشد.

نگاهي عميق در هنگام خريد جاروبرقي

قدرت موتور: يكي از مهم ترين موادي كه بسياري از افراد در هنگام خريد جاروبرقي بدان توجه مي كنند وات دستگاه است چراكه تصور مي كنند اين وات تعيين كننده ميزان كشش است اما لازم است اين نكته را بدانيد كه مي تواند دو جاروبرقي با وات يكسان، مشكي كاملاً متفاوت داشته باشد و در حقيقت نمي توان توان مصرفي را به تنهايي مبنايي از انتخاب قرار دهيد چراكه ميزان مكش در هر جاروبرقي به نوع موتور، خرطومي، نوع عايق و لوله تلسكوپي وابسته خواهد بود و شايد بدون لوله تلسكوپي و در آوردن خرطومي از دستگاه شما كششي بسيار متفاوت را در اختيار داشته باشيد لذا توجه به اين نكته مهم را فراموش نكنيد.

نوع موتور: تكنولوژي هاي گوناگوني مي تواند در جاروهاي برقي وجود داشته باشد كه براي مثال مي توانيم به معروف ترين آن ها يعني موتور كمپرسور و HiSpin اشاره كنيم كه در دسته بهترين ها محسوب مي گردد. موتور Compressor با داشتن تيغه هاي ايروديناميكي و جريان كاليبره شده داراي مكش بالا و سطح مصرف انرژي پاييني است لذا اگر مي خواهيد خريد جاروبرقي را براي متراژهاي بزرگ انجام دهيد مي توانيم به طور قطع خريد مدل كمپرسور را به شما پيشنهاد دهيم چراكه علاوه بر مكش بسيار بالا در متراژ زياد داغ هم نمي كند و مي تواند براي ساعات بالايي بدون فشار به دستگاه كار كند. به ياد داشته باشيد قدرت موتور در جاروبرقي كمپرسور كاملاً متفاوت از موتورهاي ديگر است تا جايي كه نمي توان به عنوان مثال 800 وات كمپرسور را به راحتي تا دو برابر قدرت با جاروبرقي هاي موتور معمولي مقايسه كرد.

در مورد نوع موتور در هنگام خريد جاروبرقي نيز بايد به اين نكته توجه كنيد كه افت كيفيت، مكش و قدرت در برندهاي متفرقه مي تواند كاملاً محسوس باشد لذا در هنگام خريد جاروبرقي بهتر است به اين موردتوجه كنيد كه پول برندي را بدهيد كه ارزش هزينه كردن داشته باشد و به زبان خودماني براي انتخاب اين دستگاه، حتي اگر مدل ارزاني از مارك معتبر را بخريد بهتر از انتخاب مدل بالاي يك مارك متفرقه است.

 

لوله تلسكوپي: دسته يا لوله تلسكوپي يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي است چراكه لوله ها در مدل هاي متنوع ممكن است قابليت تنظيم ارتفاع داشته باشند يا خير و همين تنظيم ارتفاع مي تواند به شما كمك كند تا كاملاً بر مبناي قد خود دسته را تنظيم كنيد تا بدون فشار به ستون فقرات، مچ و كتف خود كار جاروكشي را انجام دهيد.

لوله خرطومي: به طور واضح بگوييم كه لوله ها اصولاً يا از جنس پلاستيك و يا كنف هستند و هريك از اين جنس ها در مارك هاي گوناگون مي تواند باكيفيتي متفاوت وارد بازار شود اما در حالت كلي بايد بگوييم كه كنف در صورت اينكه در مارك خوبي از باشد مي تواند به مراتب طول عمر بالاتري داشته باشد چراكه خرطومي هاي پلاستيكي ممكن است براثر كشش و به مرور زمان پاره شود اما مدل هاي كنفي طول عمر بيشتري خواهند داشت و به راحتي پاره نمي شود. لازم به كر است كه به صورت استاندارد لوله ها براي عدم كم شدن مكش 2 متر مي باشند.

نوع اتصال خرطومي به بدنه: در هنگام خريد جاروبرقي فراموش نكنيد كه خرطومي ها به بدنه دستگاه بايد به شكلي اتصال يابند تا 360 درجه قابل چرخش باشد چراكه در غير اين صورت كار جاروكشي سخت خواهد شد و مهم ترين مسئله اين است كه در مارك مناسب، به طور دقيق وكيوم و سفت باشد تا تأثيري روي مكش دستگاه نگذارد.

پارويي جاروبرقي: يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي، پارويي دستگاه و نوع طراحي آن است، يك پارويي خوب مي تواند به نوبه خود سهم به سزايي در مكش و جمع آوري كثيفي ها داشته باشد و علاوه بر اين مورد يك پارويي مناسب بسيار روان بر روي سطوح حركت خواهد كرد و همين امر از فشار آمدن به مچ، كتف و كمر شما جلوگيري خواهد كرد پس به منظور داشتن كيفيت بيشتر در جاروكشي و سهولت آن به داشتن پارويي مناسب در جاروبرقي خود توجه فرماييد.

فيلتر هپا: احتمالاً نام فيلتر معروف HEPA به گوشتان خورده است، اين فيلتر كه به خصوص در برندهاي معتبر استفاده مي شود داراي اهميت بالايي هستند. در هنگام جاروكشي گرد و غبار خروجي از دستگاه در هوا مخصوصاً نور آفتاب قابل‌رؤيت است و همين مورد به مرور زمان آلرژي هاي گوناگون در افرا ايجاد خواهد كرد كه اين مورد به لطف تكنولوژي جديد فيلتر قابل شستشوي هپا تا 99.99 درصد كاهش پيدا كرده و درواقع بسيار مهم مخصوصاً براي افراد حساس به خصوص آلرژي تنفسي مي باشد.

نوع طراحي و Air bumper: نوع طراحي بدنه از جمله ضد خش بودن از مواردي است كه در برخي از مدل هاي تاپ برند وجود دارد و اما در كنار اين قابليت گارد محافظتي در برندهاي خوب تا ميزان قابل توجهي سلامت دستگاه و حتي وسايل داخل منزل را تضمين خواهد كرد كه مي تواند موردي قابل توجه در هنگام خريد جاروبرقي به شمار برود. حتماً برايتان پيش آمده كه در هنگام جارو كردن منزل جاروبرقي به وسايل و يا ديوار خانه برخورد كند كه اين مورد هم به جاروي شما و هم وسايل موجود در منزل آسيب مي رساند اما وجود گارد محافظتي د ر برخي از انواع جاروبرقي باعث مي شود كه به دليل جنس نرم تر از اين صدمه جلوگيري كند.

اين دسته از موارد در كنار چرخ هاي مناسب در زير جارو، لوازم جاني همراه همچون سري هاي مختلف برايي جاروكشي آسان درزها و مبل ها مي تواند از اهميت ويژه اي برخوردار باشد و در هنگام خريد مورد توجه شما قرار گيرد. حال كه اين نكات را مطالعه نموديد پس مس توانيد با اطلاعاتي كامل تر مدل و حتي مارك جاروبرقي خود را انتخاب كنيد اما درنهايت بايد تأكيد كنيم كه حتماً خريد جاروبرقي خود را از يك فروشگاه معتبر و ماركي مناسب تهيه فرماييد كه خود مي توان تا جاي زيادي بر انتخاب، خريد و حتي قيمتي مناسب تر اهميت داشته باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۵۵:۵۳ ] [ saman ]

Acusense هايك ويژن

همانطور كه مي دانيد هايك ويژن به تازگي سري Turbo HD 5.0 محصولات خود را روانه بازار كرده است. اين محصولات با بهره گيري از هوش مصنوعي و قيمت مناسب توانسته نظر مخاطبين را جلب كند. در اين قسمت مي خواهيم در خصوص ويژگي هاي DVR هاي سري  Acusense هايك ويژن توضيح دهيم با ما همراه باشيد. همچنين اگر تمايل داريد از مناسب ترين قيمت دوربين مداربسته  با خبر شويد به سايت شركت مهر تجارت مراجعه كنيد.

ويژگي هاي مختلف سيستم ضبط توربو اچ دي هايك ويژن عبارتند از:

استفاده از الگوريتم هاي هوش مصنوعي

اين DVR ها از الگوريتم هوش مصنوعي استفاده مي كنند و قادر هستند آناليز هاي تصوير ( VCA ) مختلفي را ارائه نمايند. برد قطعات DVR جديد هايك ويژن با استفاده از GPU قادر است آناليز تصوير مناسب با كمترين خطا را داشته باشد. سيستم هوش مصنوعي دستگاه ضبط هايك ويژن قادر است با توجه به موقعيت هاي مختلفي كه مي تواند رخ دهد آلارم هاي مختلفي را مديريت كرده به علاوه توانايي تشخيص بهينه تري نسبت به سيستم هاي معمولي بازار در اختيار مشتريان قرار مي دهد.

تشخيص درست هدف در تصوير

يكي از قابليت هاي DVR هاي سري Acusense هايك ويژن به اين صورت است كه اين تجهيزات ضبط مي توانند در تصاوير زنده و ضبط شده تصاوير انسان و وسايل نقليه را از ساير اشياء تشخيص دهند. در مواقع ضروري نيز كاربر قادر است با چند كليك تمامي تصاوير ضبط شده كه در آن تصوير انسان يا وسيله نقليه وجود دارد را مشاهده نمايد. سيستم ضبط جديد هايك ويژن در تصاوير مختلف قادر است انسان را تشخيص داده و كليه تحركات آن را زير نظر داشته باشد.

حذف آلارم اشتباه

سيستم هاي قديمي نسبت به  هر گونه حركتي حساس بودند و در صورت تشخيص هر حركتي بدون هيچ آناليزي آن را به عنوان يك آلارم در نظر مي گرفتند و اين موضوع باعث كلافگي و سردرگمي كاربران مي شد اما مركز كنترل Acusense هايك ويژن قادر است با استفاده از الگوريتم هاي ويژه اي حركات كم اهميت در ميدان ديد دوربين مانند افتادن برگ درختان، سايه اجسام، حركت حيواناتي مثل گربه و… را فيلتر كرده و سيستم هيچ آلارمي براي آنها صادر نكند و تنها به انسان و وسيله نقليه حساس باشد. اين موضوع يعني حذف آلارم هاي اشتباه تاثير زيادي بر ميزان رضايتمندي كاربران سيستم دوربين مدار بسته دارد. از اين رو بسيار با اهميت است.

بيشتر بخوانيد:   پكيج دوربين مداربسته   انواع دوربين مداربسته

جستجوي فوري هوشمند

به لطف استفاده از الگوريتم هوش مصنوعي DVR سري Turbo HD 5.0 هايك ويژن قادر هستند از ميان بسياري تصاوير ضبط شده، تنها تصاوير مربوط به انسان و وسيله نقليه را جستجو كنند و اين باعث مي شود تا كاربران در وقت خود به ميزان قابل توجهي صرفه جويي كنند. اين موضوع هنگام جستجوهاي حساس در تصاوير ضبط شده بسيار تاثير گذار است.

مدل هاي DVR سري Acusense

محصولات Acusense  هايك ويژن در چهار گروه مختلف ارائه شده اند كه هر كدام تعداد GPU هاي مختلفي را پشتيباني مي كنند ( بين ? تا ?? GPU براي همين تعداد كانال ) و بر اساس آن با توجه به نيا  مشتريان قادر هستند از الگوريتم هوش مصنوعي استفاده كنند. در حال حاضر مدل هاي ارائه شده توسط هايك ويژن براي Turbo HD 5.0 عبارتند از :

iDS-7204HQHI-K1/2S

iDS-7208/16HQHI-K1/4S

iDS-7204/08HUHI-K1/4S

iDS-7208/16HQHI-K2/4S

iDS-7204/08HUHI-K2/4S

iDS-7316HUHI-K4/16S

iDS-9016HUHI-K8/16S


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۵۰:۲۱ ] [ saman ]

ترك اعتياد | يادگيريِ مهارت مقابله با استرس ترك اعتياد

 

زماني‌ كه با اعتياد دست‌وپنجه نرم مي‌كنيد، ترك آن از نظر خودتان يك هدف غيرممكن به‌نظر مي‌رسد. مهم نيست تا چه حد غرقِ اعتياد شده باشيد، اما رهايي از آن هيچ‌وقت غيرممكن نيست. با درمان درست، حمايت اطرافيان و يافتنِ دليل اصلي اعتياد، تغيير امكان‌پذير است. حتي اگر براي ترك اعتياد تلاش كرده‌ايد و موفق نشده‌ايد، نبايد اميدتان را از دست بدهيد. قطعا براي رهايي از اعتياد، موانعي وجود دارند كه بايد آنها را پشت سر بگذاريد، اما همين‌ كه به ترك اعتياد فكر كنيد، يعني در مسير بهبود گام برداشته‌ايد.

غلبه بر اعتيادتصميم‌گيري براي تغيير

براي بسياري از كساني كه گرفتارِ اعتياد هستند، گام نخست يا «تصميم‌گيري براي تغيير» سخت‌ترين گام خواهد بود. اگر احساس مي‌كنيد آمادگيِ تغيير را نداريد، نگران نباشيد، چون اين ترديد كاملا طبيعي محسوب مي‌شود. ترك اعتياد مستلزم تغييرات زيادي است، مثلا تغيير در:

  • نحوه‌ي مقابله با استرس؛
  • نحوه‌ي گذراندن اوقات فراغت؛
  • نحوه‌ي انتخاب دوست؛
  • نحوه‌ي تفكر درباره‌ي خودتان.

با وجود اينكه مي‌دانيد ماده‌ي مخدري كه گرفتارش هستيد در زندگي شما مشكل‌ساز شده است اما، طبيعي است كه براي تركش به كشمكش دروني دچار شويد. ترك اعتياد به زمان، انگيزه و حمايت اطرافيان احتياج دارد. شما حق داريد قبل از شروع درمان، موقعيت شخصي خودتان را ارزيابي كنيد.

فكر كردن به تغيير

  • مراقب زمان و ميزان مصرف‌تان باشيد تا بتوانيد به نقش اعتياد در زندگي‌تان بهتر پي ببريد.
  • فهرست معايب و مزاياي ترك اعتياد، همين‌طور هزينه‌ها و مزاياي عدم ترك اعتياد را تهيه كنيد.
  • به چيزهايي كه در زندگي براي‌تان مهم هستند، فكر كنيد: همسر، فرزندان، شغل، سلامتي و علايق‌تان. اعتياد شما چه تأثيراتي بر آنها خواهد گذاشت؟
  • نظرِ فردي را كه به او اعتماد داريد درباره‌ي اعتيادتان بپرسيد.
  • از خودتان بپرسيد چه چيزهايي مانع تغيير شما مي‌شوند و چه چيزهايي مي‌توانند به تغيير شما كمك كنند؟

آمادگي براي ترك اعتياد در ? مرحله‌ي مهم

  1. دلايل ترك اعتياد را به خودتان يادآوري كنيد.
  2. تلاش‌هاي گذشته‌ي خود را براي ترك اعتياد بررسي كنيد. اقدامات اثربخش يا بي‌فايده را شناسايي كنيد.
  3. اهداف دقيق و قابل اندازه‌گيري‌اي را براي خودتان مشخص كنيد، مثلا روز خاصي براي آغاز ترك اعتياد يا محدوديت‌هايي براي مصرف مواد مخدر.
  4. تمام چيزهايي را كه يادآور اعتياد شما هستند از خانه، محل كار و مكان‌هاي ديگر دور كنيد.
  5. به خانواده و دوستان‌ خود اعلام كنيد كه قصد ترك اعتياد داريد و از آنها تقاضاي حمايت كنيد.

آشنايي با گزينه‌هاي درماني

پس از اينكه تصميم به ترك اعتياد گرفتيد، وقتِ آن است كه به‌دنبال گزينه‌هاي درماني‌تان برويد. هنگام سنجيدن گزينه‌هاي درماني به‌ياد داشته باشيد كه: هيچ درماني براي همه اثربخش نيست. افراد مختلف نيازهاي متفاوتي دارند. درمان اعتياد بايد با موقعيت فرد معتاد متناسب باشد. يافتن يك برنامه‌‌ي درست براي ترك اعتياد بسيار مهم است. در پروسه‌ي درمان نبايد صرفا به اعتياد فرد پرداخته شود. اعتياد كل زندگي فرد را تحت تأثير قرار مي‌دهد، از جمله روابط، شغل، بهداشت و سلامت روانيموفقيت درمان به خلق يك مسير جديد براي زندگي و يافتن دلايلِ اصلي روي آوردن به اعتياد بستگي دارد. براي نمونه، ممكن است وابستگي به مواد مخدر ناشي از عدم‌ توانايي فرد در مديريت استرس باشد كه در اين صورت، فرد بايد راه‌هاي سالم‌تري را براي مقابله با موقعيت‌هاي استرس‌زا پيدا كند. تعهد و پيگيري براي به نتيجه رساندن پروسه‌ي درمان مهم است. ترك اعتياد يك پروسه‌ي سريع و آسان نيست. به‌طور كلي، هرچه سابقه‌ي اعتياد فرد طولاني‌تر باشد، پروسه‌ي درمان او هم طولاني‌تر خواهد بود. در هر صورت، مراقبت‌هاي طولاني‌مدت تكميلي براي بهبود، حياتي هستند.

مكان‌هاي بسياري براي دريافت كمك وجود دارند. همه‌ي افراد به سم‌زدايي مراقبت‌شده‌ي پزشكي يا اقامت طولاني‌مدت در مراكز ترك اعتياد نياز ندارند. مراقبتي كه فرد معتاد به آن نياز دارد به عوامل مختلفي بستگي خواهد داشت، از جمله سن، سابقه‌ي اعتياد و شرايط پزشكي يا رواني. علاوه بر پزشكان و روان‌شناسان، بسياري از روحانيون، مددكاران اجتماعي و مشاوران براي درمان اعتياد خدماتي را ارائه مي‌كنند. زماني كه تصميم به ترك اعتياد گرفتيد، علاوه بر ترك، براي هرگونه مشكل پزشكي يا رواني‌ِ ديگري هم كه به آن دچاريد، كمك بگيريد. شانس موفقيت شما در ترك اعتياد با درمان يكپارچه‌، بيشتر مي‌شود. لب كلام اين است كه فرد معتاد از يك تيم يا مركز درماني، خدمات ترك اعتياد و سلامت روان را توأم دريافت كند.

درخواست كمك

سعي نكنيد به‌تنهايي اعتياد خود را ترك كنيد. موفقيتِ هر رويكرد درماني، به داشتن مشوق و پشتيبان بستگي دارد. هرقدر اطرافيان بيشتري براي دل‌گرمي و مشورت داشته باشيد، شانس بهبودي‌تان بيشتر مي‌شود. به حمايت خانواده و دوستان نزديك خود اميد داشته باشيد. حمايت اين افراد سرمايه‌ي باارزشي در فرايند بهبود است. اگر به‌خاطر ناكامي‌هاي گذشته‌تان در ترك اعتياد، تمايلي به پناه‌ آوردن به عزيزان خود نداريد از مشاور درخواست كمك كنيد. با انسان‌هاي سالم روابط اجتماعي برقرار كنيد. اگر زندگي اجتماعي شما در گذشته به مواد مخدر متكي بوده است، چاره‌اي جز قطع روابط ناسالم و ايجاد روابط جديد نخواهيد داشت. ايجاد رابطه با دوستان سالم و دل‌سوز كه از شما در پروسه‌ي درمان حمايت كنند، بسيار مهم است. سعي كنيد در يك كلاس ثبت‌نام كنيد، در رويدادهاي اجتماعي مشاركت داشته باشيد و به گروه‌هاي مدني بپيونديد يا در انجمن‌هاي خيريه داوطلبانه شركت كنيد. به كمپ‌هاي ترك اعتياد برويد. اين كمپ‌ها فضاي امن و مجهزي را براي گذراندنِ دوران بهبودي فراهم مي‌كنند، به‌ويژه براي كساني كه سرپناهي ندارند يا در محيطي زندگي مي‌كنند كه بيشتر افراد آلوده به مواد مخدر هستند. جلسات درماني را جدي بگيريد. به كمپ‌هاي ترك اعتياد كه داراي تابلو و مجوز رسمي از سازمان بهزيستي هستند مراجعه كنيد و در جلسات آزاد آنها شركت كنيد تا با تجربيات ديگران در زمينه‌ي ترك اعتياد و اقداماتي كه براي پاك ماندن‌ انجام داده‌اند، آشنا شويد. سپري كردن زمان با كساني كه مشكل شما را درك مي‌كنند و مسير بهبود را طي كرده‌اند، بسيار مؤثر است.

يادگيريِ روش‌هاي سالم براي مقابله با استرس

پس از فكر كردن به تغيير و شروع درمان، همچنان بايد با مشكلاتي مواجه شويد كه منجر به اعتياد شما شده‌اند. آيا در گذشته براي فرونشاندن احساسات دردناك، آرام كردن خودتان پس از يك روز سخت يا فراموش كردن مشكلات‌، از مواد مخدر استفاده كرده‌ايد؟ زماني‌ كه پروسه‌ي درمان را آغاز مي‌كنيد، ممكن است دوباره سروكله‌ي اين احساسات منفي (كه قبلا تلاش مي‌كرديد با مواد مخدر سركوب‌شان كنيد)، پيدا ‌شود. براي موفقيتِ درمان، ابتدا بايد مشكلات زيربنايي زندگي‌تان را حل كنيد. زماني‌ كه مشكلات زيربنايي زندگي‌تان را حل كرديد، گاهي‌ اوقات ممكن است استرس، تنهايي، نااميدي، خشم، شرمساري واضطراب را تجربه كنيد، اما فراموش نكنيد كه تمامي اين احساسات طبيعي هستند. يافتن راه‌هاي سالمِ مقابله با اين احساسات هنگام بروز آنها، بخش مهمي از درمان و بهبود شما خواهد بود.

از بين بردن استرس بدون مواد مخدر

اعتياد معمولا از تلاش‌هاي نادرست براي مديريت استرس نشأت مي‌گيرد. بسياري از افراد براي آرام كردن خودشان پس از اتفاقات استرس‌زا و تلخ يا سرپوش گذاشتن روي خاطرات و احساسات دردناك، به الكل و مواد مخدر پناه مي‌آورند، اما براي مديريت استرس، راه‌هاي سالم‌تري هم وجود دارد. شما مي‌توانيد مشكلات‌تان را بدون اتكا به اعتياد مديريت كنيد. استراتژي‌هاي سريع و متنوعِ مقابله با استرس براي برخي از افراد بهتر از ديگران جواب مي‌دهد. نكته‌ي مهم اين است كه استراتژي مناسب خودتان را پيدا كنيد. زماني‌ كه به توانايي خودتان براي مقابله‌ي سريع با استرس اطمينان پيدا كنيد، مواجهه با احساسات شديد ديگر مانند گذشته، تهديدآميز يا دردناك نخواهد بود.

  • ورزش كنيد. پياده‌رويِ سريع مي‌تواند براي تغيير روحيه‌ي شما كافي باشديوگا و مديتيشين هم روش‌هاي خوبي براي سركوب استرس و يافتن تعادل هستند.
  • از محيطي كه در آن با استرس مواجه شده‌ايد، دوري كنيد. از نور آفتاب، هواي تازه و تماشاي مناظر زيباي بيرون لذت ببريد.
  • سعي كنيد از نوازش گربه، سگ يا هر حيوان خانگي ديگري كه داريد، آرامش بگيريد.
  • از حس بويايي‌تان بهره بگيريد. گل‌ها يا دانه‌هاي قهوه را بو كنيد يا از بوييدن عطري لذت ببريد كه خاطرات شيريني از گذشته را به‌ياد شما مي‌آورد. چشمان‌تان را ببنديد و آن خاطرات شيرين را تجسم كنيد تا استرس را از خودتان دور كنيد.
  • از خودتان پذيرايي كنيد. براي خودتان چاي بريزيد، به گردن و شانه‌هايتان نرمش بدهيد. دوش آب گرم بگيريد.

محرك‌ها و تمايلات شديد خود را كنترل كنيد

بهبود شما به پاك شدن‌تان ختم نمي‌شود. مغز شما براي بهبود و بازسازيِ ارتباطات گذشته به زمان احتياج دارد. حين اين بازسازي، ممكن است دوباره به مصرف مواد مخدر تمايل پيدا كنيد، اما مي‌توانيد با دوري از افراد، مكان‌ها و موقعيت‌هايي كه محرك تمايل شما به مصرف مواد هستند، از روند بهبود خود پشتيباني كنيد. از دوستاني كه مواد مصرف مي‌كنند دوري كنيد. با اين افراد معاشرت نكنيد. با كساني رابطه داشته باشيد كه از تصميم شما براي ترك اعتياد حمايت مي‌كنند، نه كساني‌ كه تلاش مي‌كنند شما را به عادت‌هاي مخرب گذشته سوق بدهند. از نوشيدن مشروبات الكلي اجتناب كنيد. مشروبات الكلي موجب تضعيف خويشتن‌داري و قضاوت شما مي‌شوند و تضعيف اين دو به‌راحتي شما را به مصرف مواد مخدر سوق مي‌دهد. متأسفانه دستيابي به مواد مخدر چندان دشوار نيست و وسوسه‌ي مصرف مواد حتي در دوران درمان نيز زياد خواهد بود. پس بهترين كار اين است كه از هرگونه موقعيت و محيطي كه به‌نحوي با مواد مخدر در ارتباط است، دوري كنيد. اطلاعات درستي را درباره‌ي سابقه‌ي اعتياد خود به درمان‌گر بدهيد. اگر از مصرف داروهاي مسكن منع شده‌ايد، اما به خدمات پزشكي يا دندان‌پزشكي نياز داريد و درد مي‌كشيد، صادقانه بگوييد و درخواست كمك كنيد تا راه‌چاره‌اي به شما پيشنهاد بشود يا حداقلِ داروهاي لازم براي شما تجويز شوند. شما هرگز نبايد به‌خاطر اعتيادي كه گريبان‌گير شما بوده است، احساس شرم يا حقارت كنيد يا از مصرف دارو براي تسكين درد منع شويد. در صورت مشاهده‌ي چنين رفتارهايي، براي ترك اعتياد بايد به مراكز ديگري مراجعه كنيد. در استفاده از داروهاي نسخه‌دار محتاط باشيد. از اين داروها اجتناب كنيد يا اگر مجبور به استفاده از آنها هستيد، به‌شدت جانب احتياط را رعايت كنيد. داروهايي كه وسوسه‌ يا احتمالِ سوءاستفاده از آنها بالاست، عبارتند از: مسكن‌ها، قرص‌هاي خواب‌آور و داروهاي ضد اضطراب.

مقابله با تمايل به مصرف مواد مخدر

گاهي‌‌ اوقات نمي‌توان جلوي تمايلات را گرفت، بنابراين آشنايي با راه‌هاي مقابله با اين وسوسه‌ها مهم و ضروري است:

  1. خودتان را سرگرم فعاليتي كنيد كه حواس‌تان را پرت ‌كند: كتاب بخوانيد، با دوستان‌تان ملاقات كنيد، به سينما برويد، خودتان را غرق يك سرگرمي‌ كنيد، پياده‌روي يا ورزش كنيد. زماني كه خودتان را سرگرم اين كارها كنيد، ميل به مصرف مواد مخدر كاهش مي‌يابد.
  2. درباره‌ي اين تمايل با ديگران صحبت كنيد: هر زمان كه تمايل به مصرف مواد مخدر به سراغ‌تان آمد، اين موضوع را با دوستان يا اعضاي خانواده در ميان بگذاريد. صحبت كردن مي‌تواند در شناسايي دقيق منبع اين تمايل، بسيار مفيد باشد. مزيت ديگر صحبت كردن اين است كه معمولا باعث فرونشاندن اين تمايل مخرب مي‌شود و به حفظ تعهد شما براي ترك اعتياد كمك مي‌كند. بنابراين، نبايد تمايل به مصرف مواد مخدر احساس بدي را در شما ايجاد كند، چون به‌راحتيِ صحبت كردن با ديگران مي‌توانيد با آن مقابله كنيد.
  3. مِيل‌سواري كنيد: بسياري از افراد تلاش مي‌كنند در برابر تمايلات خود مقاومت كنند، در حالي‌ كه برخي از اين تمايلات آن‌قدر قوي هستند كه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت. زماني كه با اين تمايلات مواجه مي‌شويد، بهتر است مثل يك موج‌سوار روي امواج تمايلات منفي سوار شويد تا اوج بگيرند، بشكنند و سرانجام به امواج كف‌آلودِ ضعيف تبديل شوند. به اين تكنيك «ميل‌سواري» مي‌گويند.
  4. افكارتان را به چالش بكشيد و آنها را تغيير بدهيد: بسياري از افراد هنگام مواجهه با ميل شديد به مصرف مواد، فقط اثراتِ مثبت مواد مخدر را به‌ياد مي‌آورند و عواقب منفي آن را فراموش مي‌كنند. بنابراين، بهتر است به خودتان يادآوري كنيد كه اگر دوباره به مواد روي بياوريد، حال‌تان بهتر نخواهد شد و هر تلاشي كه براي ترك اعتياد كرده‌ايد، به هدر خواهد رفت. مهم‌تر از همه، عزيزان‌تان را نااميد مي‌كنيد. براي اينكه اين عواقب را فراموش نكنيد، مي‌توانيد آنها را روي يك كارت كوچك بنويسيد و هميشه همراه خود داشته باشيد.

اين چهار راه‌كار از سوي «مؤسسه‌ي ملي سوءمصرف مشروبات الكلي و اعتياد به الكل» اقتباس شده است. يك زندگي معنادار و عاري از مواد مخدر بسازيد. شما مي‌توانيد با داشتنِ فعاليت‌ها و علايقي كه به زندگي‌تان معنا مي‌دهند، از خودتان در برابر وسوسه‌هاي بازگشتن به اعتياد، محافظت كنيد. بسيار مهم است كه به كارهايي مشغول شويد كه از انجام‌شان لذت مي‌بريد و به شما احساس مفيد بودن مي‌دهند. زماني كه زندگي شما پُر از فعاليت‌هاي مفيد و هدفمند شود، ديگر اعتياد جذابيتي براي شما نخواهد داشت. يك سرگرمي جديد پيدا كنيد: كارهايي را انجام بدهيد كه شما را به تخيل و خلاقيت وامي‌دارند. خودتان را سرگرم كارهايي كنيد كه هميشه دوست داشتيد روزي آنها را انجام بدهيد. سرپرستي يك حيوان خانگي را قبول كنيد: بله! پذيرفتن يك حيوان خانگي مسئوليت مهمي است، اما اين احساس را به شما مي‌دهد كه موجود ديگري شما را دوست دارد و به مراقبت‌هايي كه از او مي‌كنيد نيازمند است. به‌ علاوه، وجود حيوان خانگي باعث مي‌شود به‌خاطر او از خانه بيرون برويد و فعاليت جسماني‌تان را بيشتر كنيد. عضو فعالي از جامعه‌ي خود باشيد: مشاركت و فعاليت در گروه‌هاي اجتماعي سالم را جايگزينِ اعتياد خود كنيد. داوطلبانه در مساجد، انجمن‌هاي خيريه و هر جاي ديگري كه وجودتان مي‌تواند براي ديگران مفيد باشد، شركت كنيد. اهداف معناداري را براي خودتان تعيين كنيد: داشتن هدفي كه به اميد رسيدن به آن تلاش كنيد مانند پادزهر قدرتمندي در برابر اعتياد عمل مي‌كند. مهم نيست اين اهداف چه باشند بلكه مهم اين است كه شما اهدافي داريد و براي رسيدن به آنها مصمم هستيد. مراقب سلامتي‌تان باشيد: ورزش منظم، خواب كافي و عادات غذايي سالم به بالا نگه‌داشتن سطح انرژي و پايين نگه‌داشتن سطح استرس شما كمك مي‌كنند. هر چقدر بيشتر بتوانيد سالم بمانيد و احساس جسماني خوبي داشته باشيد، پاك ماندن‌تان آسان‌تر خواهد شد.

اجازه ندهيد عود كردن اعتياد بر شما مسلط شود

 

عود كردن اعتياد، بخش رايجي از فرايند ترك اعتياد است. با اينكه عود كردن اين بيماري اتفاق نااميدكننده‌اي است، اما مي‌تواند فرصتي براي مرور اشتباهات‌ گذشته، شناسايي محرك‌هاي بيشتر و اصلاح روند درمان باشد. چه عواملي باعث عود اعتياد مي‌شوند؟ محرك‌هاي متنوعي مي‌توانند افراد را در معرضِ بازگشت به الگوهاي مخرّب قديمي قرار بدهند. دلايل يا زمينه‌هاي عود اعتياد براي هر فردي متفاوت از ديگري است. برخي از دلايل رايج آن عبارتند از:

  • احساسات منفي (خشم، غم، آسيب روحي يا استرس)؛
  • احساسات مثبت (اينكه بخواهيد حال‌تان از آن‌چه كه هست بهتر بشود)؛
  • ناراحتي جسمي (عوارضِ ترك اعتياد يا درد فيزيكي)؛
  • آزمودنِ خويشتن‌داري («من مي‌تونم فقط يك نخ سيگار بكشم و وسوسه نشم»)؛
  • مشاجره با ديگران (جروبحث با همسر، خانواده يا دوستان نزديك)؛
  • فشارهاي جامعه براي مصرف (تصور اينكه مصرف مواد مخدر چيز غير معمولي نيست)؛
  • مهماني‌ها و اوقات خوش با خانواده با دوستان.

نكته‌ي مهمي كه بايد به‌ياد داشته باشيد اين است كه عودِ اعتياد به معناي شكست مطلق درمان نيست. هرگز اميدتان را از دست ندهيد. با پزشك يا مشاور خود تماس بگيريد و دوباره در جلسات ترك اعتياد شركت كنيد. زماني كه دوباره براي ترك اعتياد آمادگي پيدا كرديد به محرك‌هايي كه سبب عود اعتياد شما شدند، گام‌هايي كه اشتباه برداشتيد و گام‌هايي كه مي‌توانستيد برداريد، فكر كنيد. هر زمان كه اراده كنيد مي‌توانيد دوباره پروسه‌ي ترك اعتياد را از نو شروع كنيد و از تجربه‌ي شكست‌هاي پيشين خودتان و ديگران براي تقويت تعهد دوباره‌ي خودتان بهره بگيريد.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر با مشاورين و متخصصان مجرب ما در مركز مشاوره گپچه در تماس باشيد.

 

منبع: وبلاگ گپچه

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۵:۴۷ ] [ saman ]

لختگي خون عامل مرگ داوطلب دريافت كننده واكسن آسترازنكا در دانمارك

آژانس دارويي دانمارك اعلام كرد: يك داوطلب دريافت كننده واكسن كروناي آسترازنكا كه به دليل لختگي خون فوت كرد، دچار علائم غيرعادي بوده است.

به گزارش ايسنا، براساس اعلام آژانس دارويي دانمارك يك زن ?? ساله در اين كشور كه پس از دريافت واكسن كروناي آسترازنكا بر اثر لخته شدن خون فوت كرده، علائم "بسيار غيرمعمولي" داشته است.

در گزارش اين آژانس آمده است: سطح پلاكت در خون اين داوطلب به شدت افت داشته و لختگي خون در عروق كوچك و بزرگ او مشاهده شده و همچنين خونريزي داشته است.

آژانس دارويي دانمارك اعلام كرد: همچنين چندين مورد مشابه در نروژ و در پايگاه داده آژانس دارويي اروپا (EMA) در مورد عوارض جانبي اين دارو يافت شده است.

براي مطالعه ي ادامه ي اين مقاله به سايت خبري مونو نيوز مراجعه كنيد
منبع:مونو نيوز


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۲۸:۴۶ ] [ saman ]

سپتيك تانك پلي اتيلن

سپتيك تانك ها از جنس هاي بتني ، پلي اتيلني ، فايبرگلاس مي باشند كار سپتيك تانك پلي اتيلن تصفيه ميكروبي فاضلاب به كمك فرايندهاي ته نشيني T شناورسازي و بيولوژيكي روي آن مي باشد و همچنين جلوگيري از كور شدن سوراخ هاي چاه هاي جذبي كه پذيرنده فاضلاب هستند.

ook4_a1.jpg

نصب سپتيك تانك پلي اتيلن

مي شود آنها را مي توان در خروجي فاضلاب ساختمان ها اماكن اداري كمپ هاي كارگري كارخانجات ،هتل ها، مجتمع هاي تفريحي و ورزشي، رستوران هاقرارداد كه باعث كاهش آلاينده ها و به خصوص جامدات موجود در فاضلاب مي شود. در نهايت آبي كه مواد آن ته نشين شده از سپتيك تانك خارج ميشود اگر زمين قابليت نفوذ پذيري زيادي داشته باشد كانالي به عمق ?? سانت تا ?? سانت حفر كرده و پس از آن در آن تخليه مي شود و به داخل زمين مي رود اگر قابليت نفوذ كم‌باشد چاهي در كنار آن حفر كرده و پساب در آن تخليه مي شود و اگر قابليت نفوذ خيلي كم باشد و يا دركنار رودخانه يا دريا قرار گرفته باشد مي بايست از صافي شني جهت تصفيه پساب بعد از خروجي استفاده گردد.

 

پلي اتيلن چيست ؟

پلي اتيلن سنتز شيميايي اتيلن است كه معمولا از تركيب نفت خام و گازهاي طبيعي به وجود مي‌آيد. برخي از نام هاي غير رسمي آن polythene يا polyethylyne است، علاوه بر اين به اختصار PE نيز ناميده مي‌شود. پلي اتيلن بيشتر براي ساخت تركيبات پلاستيكي استفاده مي‌شود تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گيرد. اين ماده با اين كه در طيف وسيعي از مصارف گوناگون استفاده شود.

 

موارد استفاده از پلي اتيلن

•             شبكه‌هاي آبرساني شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي فاضلاب شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي گاز رساني

•             شبكه‌هاي زهكشي

•             سيستم‌هاي انتقال مايعات و فاضلاب صنعتي

•             شبكه‌هاي آبياري تحت فشار (آبياري قطره‌اي و باراني)

•             سيستم‌هاي آبياري متحرك

•             پوشش كابل‌هاي مخابراتي و فيبرنوري

•             پوشش كابل‌هاي برق

•             پوشش لوله‌هاي فلزي

•             بعنوان كانال‌هاي تهويه

•             سيستم‌هاي لايروبي

براي اطلاع از قيمت سپتيك تانك و دريافت مشاوره خريد با كارشناسان ما تماس بگيريد

تلفن: 09133375200 – 09138664347


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۳۷:۳۸ ] [ saman ]

سپتيك تانك پلي اتيلن

سپتيك تانك ها از جنس هاي بتني ، پلي اتيلني ، فايبرگلاس مي باشند كار سپتيك تانك پلي اتيلن تصفيه ميكروبي فاضلاب به كمك فرايندهاي ته نشيني T شناورسازي و بيولوژيكي روي آن مي باشد و همچنين جلوگيري از كور شدن سوراخ هاي چاه هاي جذبي كه پذيرنده فاضلاب هستند.

ook4_a1.jpg

نصب سپتيك تانك پلي اتيلن

مي شود آنها را مي توان در خروجي فاضلاب ساختمان ها اماكن اداري كمپ هاي كارگري كارخانجات ،هتل ها، مجتمع هاي تفريحي و ورزشي، رستوران هاقرارداد كه باعث كاهش آلاينده ها و به خصوص جامدات موجود در فاضلاب مي شود. در نهايت آبي كه مواد آن ته نشين شده از سپتيك تانك خارج ميشود اگر زمين قابليت نفوذ پذيري زيادي داشته باشد كانالي به عمق ?? سانت تا ?? سانت حفر كرده و پس از آن در آن تخليه مي شود و به داخل زمين مي رود اگر قابليت نفوذ كم‌باشد چاهي در كنار آن حفر كرده و پساب در آن تخليه مي شود و اگر قابليت نفوذ خيلي كم باشد و يا دركنار رودخانه يا دريا قرار گرفته باشد مي بايست از صافي شني جهت تصفيه پساب بعد از خروجي استفاده گردد.

 

پلي اتيلن چيست ؟

پلي اتيلن سنتز شيميايي اتيلن است كه معمولا از تركيب نفت خام و گازهاي طبيعي به وجود مي‌آيد. برخي از نام هاي غير رسمي آن polythene يا polyethylyne است، علاوه بر اين به اختصار PE نيز ناميده مي‌شود. پلي اتيلن بيشتر براي ساخت تركيبات پلاستيكي استفاده مي‌شود تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گيرد. اين ماده با اين كه در طيف وسيعي از مصارف گوناگون استفاده شود.

 

موارد استفاده از پلي اتيلن

•             شبكه‌هاي آبرساني شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي فاضلاب شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي گاز رساني

•             شبكه‌هاي زهكشي

•             سيستم‌هاي انتقال مايعات و فاضلاب صنعتي

•             شبكه‌هاي آبياري تحت فشار (آبياري قطره‌اي و باراني)

•             سيستم‌هاي آبياري متحرك

•             پوشش كابل‌هاي مخابراتي و فيبرنوري

•             پوشش كابل‌هاي برق

•             پوشش لوله‌هاي فلزي

•             بعنوان كانال‌هاي تهويه

•             سيستم‌هاي لايروبي

براي اطلاع از قيمت سپتيك تانك و دريافت مشاوره خريد با كارشناسان ما تماس بگيريد

تلفن: 09133375200 – 09138664347


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۳۶:۵۳ ] [ saman ]

افزونه پيامكي چه كاربرد و مزايايي براي صاحبان وبسايت دارد؟

kf2u_z1.jpg

ارسال اس ام اس از طريق وبسايت يا اپليكيشن، همواره دغدغه صاحبان كسب و كار و توسعه دهندگان نرم افزار بوده است. يك قابليت حرفه اي كه باعث ميشود تجربه كاربران به بهترين شكل ممكن شكل بگيرد.

استفاده از اين امكان، ارتباط با مشتريان وبسايت ها را، به طور چشمگيري تعاملي تر كرده و باعث افزايش رضايت مشتريان ميشود.

اين امكان از طريق افزونه پيامكي به راحتي انجام ميشود.با استفاده از Plugin اس ام اس ميتوانيد در Cms هاي مختلف از اين امكانات استفاده كنيد.

چه نوع ارسال هايي از طريق وبسايت و اپليكيشن انجام ميشود؟

پيامك Verification code يا همان كد تاييد :

براي اين نوع ارسال از پلاگين پيامكي ورد پرس استفاده ميشود.

جهت تاييد عضويت در يك وبسايت يا اپليكيشن، از ارسال پيامك استفاده ميشودكه يكي از راه هاي قابل اطمينان كاربران است.

افزونه پيامكي اين امكان را فراهم ميكند كه،بعد از ورود كاربر به سايت يا اپليكيشن مورد نظر،در صورت وارد كردن اطلاعات احراز هويت، بلافاصله ارسال پيامك تاييد انجام ميشود.

با توجه به اين كه پيامك با بيشترين سرعت، ارسال ميشود و بلافاصله به دست كاربر ميرسد، بهترين روش براي تاييد كاربر ميباشد.

ارسال پس از ثبت سفارش:

براي ارسال اين نوع پيامك از افزوونه پيامكي ووكامرس استفاده ميشود.

امروزه بيشتر خريدها به صورت آنلاين انجام ميشود، با توجه به اين كه هنوز كاربران، اعتماد كامل به خريد آنلاين ندارند، استفاده از يك سيستم اطلاع رساني پيامكي، باعث افزايش اعتماد مشتريان ميشود.

با نصب افزونه پيامكي Woocommerceبلافاصله بعد از خريد، به كاربران يك پيامك اطلاع رساني ارسال كنيد تا خيال مشتريتان از ثبت و تكميل خريد راحت شود.

ارسال پيامك بعد از تكميل فرم:

براي ارسال به اين روش از افزونه پيامكي گرويتي فرم استفاده ميشود.

در بيشتر وبسايت ها و نرم افزار ها، تعدادي فرم وجود دارد كه براي اهداف مختلف طراحي شده است.

اين فرم ها ممكن است جهت ثبت نام، دريافت يك كتاب الكترونيكي و … باشد كه صاحبان وبسايت بيشتر مواقع، از اين طريق براي گرفتن سرنخ يا Lead استفاده ميكنند.

افزونه پيامكي، كار را براي توسعه دهندگان نرم افزار به طرز چشم گيري راحت ترميكند.اما استفاده از يك سامانه پيامكي حرفه اي و مناسب مهم ترين مساله ميباشد.

قبل از انتخاب يك سامانه پيامكي، بررسي كنيد كه يك تيم پشتيباني فني قوي، در پشت صحنه آماده رفع مشكلات در تمام ساعات شبانه روز باشد.

اين مقاله توسط تيم نويسندگي وبلاگ مديانا اس ام اس تهيه شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۹:۴۳ ] [ saman ]

قيمت و هزينه‌هاي كاشت دندان و ايمپلنت+ فيلم

 

ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن به عوامل زير بستگي دارد:

برند ايمپلنت، برند شخصي دندانپزشك، تضمين كيفيت، هزينه ي جانبي، شرايط پرداخت و نگهداري.

برند ايمپلنت دندان

شركت هاي گوناگوني ايمپلنت دندان را توليد مي كنند كه جنس آن از تيتانيوم مي باشد. ايمپلنت هايي كه در ايران استفاده مي شود غالبا اروپايي، آمريكايي و كره اي مي باشد. پياده سازي ايمپلنت دندان مستلزم تجهيزات خاصي مي باشد كه با توجه به در دسترس بودن آن امكانات در هر كشور، نوع ايمپلنت انتخاب مي‌شود. بديهي است كه برندهاي معتبر دنيا هزينه ي زيادي را براي افراد در پي خواهد داشت.

 ايمپلنت آمريكايي در درجه ي اول قرار دارد و پس از آن ايمپلنت اروپايي مطرح مي شود. ايمپلنت آمريكايي ممكن است هزينه اي بالغ بر پنج ميليون داشته باشد. ايمپلنت كره اي ارزان تر بوده و ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن آن حدود 3-2 ميليون تومان است.

برند شخصي دندانپزشك

به خاطر داشته باشيد كه تنها برند ايمپلنت دندان مطرح نيست و موضوع مهارت دندانپزشكان نيز از اهميت بسياري برخوردار است. بهترين برندها در دردست افراد غيرمتخصص بي فايده است. علاوه بر آن دندانپزشكان مطرح مبالغ زيادي را دريافت مي كنند كه بخشي از آن به ويزيت و دستمزد مربوط مي شود. اگر ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن براي شما مهم است پيش از انجام آن جست و جوي كافي را انجام دهيد تا بتوانيد پزشك ايده آل را انتخاب كنيد تا ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن كمي متناسب با بودجه ي شما شود.

تضمين كيفيت

هميشه درهركاري درصد خطايي وجود دارد كه ايمپلنت دندان مستثني از اين قضيه نيست. حتي اگر جنس ايمپلنت مناسب بوده و پزشك نيز مهارت كافي را داشته باشد حدود 3% امكان دارد كه ايمپلنت جوش نخورد. اگر ايمپلنتي كه انتخاب كرده ايد ضمانت داشته باشد مي توانيد براي بار دوم نزد دندانپزشك خود رفته و آن را رايگان انجام دهيد. در اين صورت ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن براي بار دوم شما را شوكه نخواهد كرد.

هزينه جانبي

گول تبليغات را نخوريد. گاهي اوقات در برخي تبليغ ها مشاهده مي شود كه ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن و خدمات آن را كم تر اعلام مي كنند در صورتي كه بعدها هزينه هاي اضافي در خصوص روكش، پودر و ... از شما گرفته مي شود. پيش از انجام ايمپلنت دندان تمامي هزينه ها را بپرسيد.

شرايط پرداخت

برخي دندانپزشكان شرايطي براي شما فراهم مي كنند كه مي توانيد نيمي از ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن را قبل از انجام عمليات و مابقي را به صورت اقساطي بين 6-3 ماه پرداخت كنيد.

نگهداري

نكته ي مهم اين است كه شما بايد همانگونه كه از دندان طبيعي خود مراقبت مي كنيد به ايمپلنت دندان نيز رسيدگي كنيد. ايمپلنت دندان بر خلاف دندان طبيعي نمي پوسد اما با رعايت نكردن بهداشت شرايطي براي لثه و اطراف آن پيش مي آيد كه ايمپلنت دندان را به خطر مي اندازد. مراقبت هاي روزانه بايد به دقت و منظم انجام شود. به ياد داشته باشيد كه در طول درمان ايمپلنت و پس از آن جهت چكاپ به پزشك مربوطه مراجعه كنيد.

نتيجه گيري

ايمپلنت دندان قيمت و هزينه هاي مختلفي دارد كه متغير است و ممكن است حدود 4-2 ميليون باشد. عواملي مانند جنس ايمپلنت، جراح مربوطه، لابراتور پروتز، قطعات مصرفي و ... بر ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن تاثير مي گذارد. به طور كلي پس از دندان طبيعي، هيچ چيزي نمي تواند جاي ايمپلنت دندان را پر كند و در مقايسه با ساير روش ها ماندگاري بيشتري داشته و ظاهري طبيعي تر دارد.

acv5_m1.jpg

مزاياي ايمپلنت دنداني

?-بهبود ظاهر شما

يكي از اساس ترين فوايد كاشت ايمپلنت هاي دندان مربوط مسئله زيبايي و ظاهر آن است و امپلنت موجب حفظ استخوان دهان شده و شكل ظاهري صورت را حفظ مي كند. بنابراين موجب زيبايي صورت مي شود. زماني كه اكثر دندان هاي طبيعي از بين رفته اند، در استخوان دهان چيزي براي رشد يا تحريك آن عوض نمي شود.

اگر دندان ها از بين بروند بدن انسان تصور مي كند كه فك بالايي براي مراقبت از دندان ها مهم نيست و به اين علت فك بالا شروع به انحلال مي كند. اين مسئله باعث افتادگي صورت مي شود، چين و چروك در اطراف دهان به وجود مي آيد، لب ها بهم چسبيده مي شوند.

همين طور موجب اين مي شود كه سن فرد بيشتر به نظر برسد. شما با كاشت ايمپلنت دندان مي توانيد سنتان را 20 سال جوانتر كنيد و لبخندتان را زيبا تر كنيد.

?-دريافت نتايج فوري

كاشت ايمپلنت به هيچ وجه از بين نميرود و تا اخر عمر باقي مي ماند و همين طور به شما براي جويدن و ميل كردن غذا بسيار كمك مي كند و شما مي توانيد از آنها مثل دندان هاي طبيعي اتان استفاده كنيد.

اين مورد را فراموش نكنيد كه كاشت ايمپلنت براي هر فرد بستگي به شرايط جسماني آن فرد دارد و باهم متفاوت است. اما نگران نباشيد پزشكان متخصص و ماهر به راحتي با گذشت يك دوره فك و دهان شما را به طور كامل برسي مي كنند و خدمات را به درستي ارائه مي دهند.

?-بازگرداندن اعتماد به نفس و تجديد اعتماد

كاشت ايمپلنت دندان به قدري طبيعي  و زيبا است كه فرد با انجام اين عمل در خود احساس خوبي مي كند. زيرا ايمپلنت دندان به شما علاوه بر اينكه زيبايي ميبخشد باعث راحت تر جويدن غذا نيزمي شود. اين عوامل باعث شما اعتماد به نفس بيشتري پيدا كنيد.

?-در موقعيت هاي روزمره راحت باشيد

ايمپلنت دندان برعكس پروتزهاي دنداني است زيرا كه نيازي بنيست براي تميز كردن آنها را جابه جا كنيد يا موقع خواب آنها را دربياوريد. اين دندان ها دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي خودتان عمل مي كند و دائمي است.

 

?-دندان هاي خود را به حالت طبيعي خود بازگردانيد

ايمپلنت دندان به دليل اينكه مانند ريشه دندان جايگزين مي شود دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي عمل مي كند و هيچ كس متوجه كاشت ايمپلنت نمي شود.

در برخي موارد كاشت ايمپلنت نياز به خورد كردن دندان كناري دندان از بين رفته است تا ساختاري طبيعي تر داشته باشد و به خوبي عمل كند و اين را بدانيد ساختار تخريب شده دندان طبيعي هيچ وقت درست نمي شود. اما در پرئتز به دليل اينكه از دندان كناري براي اين عمل استفاده مي كنند موجب تخريب آن دندان نيز مي شوند.

?-بهبود كلي كيفيت زندگي شما

ايمپلنت دندان باعث مي شود چهره اي زيبا تر به همراه دندان هاي طبيعي داشته باشيد و همين طور در جويدن و خوردن غذا نيز راحت تر باشيد.

كاشت ايمپلنت دندان لبخند شما را زيبا تر مي كند و همين طور باعث اين مي شود به راحتي صحبت كنيد و غذا ميل كنيد و همين طور احساس بهتري داشته باشيد.

ايمپلنت دندان به سلامت دندان و دهان شما بهبود مي بخشد و همين طور كاشت ايمپلنت دندان از بيماري هاي عفونت مزمن ناشي از باكتري، پريودنتال و بيماري هاي التهابي تا حد ممكن جلوگيري مي كند.

به اين خاطر كه كاشت ايمپلنت دندان بسيار طبيعي است و اين دندان ها دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي انسان است مراقبت و نگهداري از آنها نيز دقيقا مشابه دندان هاي طبيعي است. مسواك زدن و نخ دندان براي تميز كردن كافي مي باشد. همين طور با برسي منظم شما مي توانيد از لبخن زيبا تون لذت ببريد.

منبع: ايمپلنت دندان قيمت     ، ايلنا


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۲:۱۶ ] [ saman ]

برش استيل با ليزر براي تزئينات كابين آسانسور

همانطور كه پيش تر گفته شد استفاده از دستگاه برش ليزري براي بوجود آوردن طرح هاي شيك و زيبا و كاربرپسند مدتي است در صنايع مختلف از جمله دكوراسيون داخلي متداول شده است. به اين ترتيب صنعت آسانسورسازي نيز از اين رويه دور نبوده و براي طراحي و پياده سازي تزئينات داخلي كابين هاي آسانسور از برش ليزري ورق استيل براي تزئين هر چه بهتر و زيباتر داخل كابين استفاده ميكند. با استفاده از برش ليزري ميتوان طرح هايي با پيچيدگي و ظرافت بالا را در تزئينات داخل كابين آسانسور پياده سازي كرد كه در مقايسه با روش هاي ديگر برش استيل مدت زمان انجام كار در اين روش كاهش پيدا كرده است.

 

u289_z3.jpg

برش ليزري ورق استيل در تبريز

با توجه به اينكه برش ليزر امروزه در بسياري از حرفه‌ها از صنعت تا پزشكي به كار گرفته براي اعمال برش به بر روي متريال‌هاي مختلف استفاده ميشود. يكي از اين مواد، استيل مي‌باشد. هر جسم استيل كه مايليد تا به اشكال و قطعات مختلفي برش داده شود را ميتوان به وسيله برش ليزر انجام داد.

با توجه پيشرفت صنعت برش ليزر و همچنين نياز صنايع مختلف من جمله تابلو سازي ، گروه تبليغاتي الماس تبريز براي اولين بار در تبريز شهر اولين ها با استفاده از دستگاه برش ليزري ورق استيل آماده است تا نيازهاي گوناگون صنايع مختلف را در برش ليزري ورق استيل برآورده سازد، اميد آنكه با پيشرفتي اندك در صنعت خود بتوانيم گامي بلند در پيشرفت صنايع كشور برداريم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۴۶:۰۳ ] [ saman ]

چرا فضاي كار اشتراكي براي رشد كسب و كار مناسب است؟

وبلاگ مقالات چرا فضاي كار اشتراكي براي رشد كسب و كار مناسب است؟

فضاي كار اشتراكي

فضاي كار اشتراكي

 

چرا فضاي كار اشتراكي براي رشد كسب و كار مناسب است؟ به دليل خدمات متنوع و خلاقانه و فضاي شاد و پر انرژي اين مكان ها طرفدار دارد.

يكي از فلسفههاي شكلگيري و طراحي فضاهاي كار اشتراكي، خصوصيات پوياي آنها شبيه به افرادي است كه از آن استفاده خواهند كرد.

اين فضاها عملكردها و انعطافپذيري در اختيار افراد قرار ميدهند

كه در يك اداره معمولي مشاهده نخواهيد كرد.

فضاي كار اشتراكي يك گزينه قابل استفاده براي رشد كسب و كار است.

چنين فضايي باعث ميشود افراد، از مزاياي يك كسب و كار متمركز در يك محل با يك قيمت به مراتب ارزانتر به نسبت يك دفتر كار تجاري سنتي (با صرفهجويي در هزينهها تا ?? درصد) بهره ببرند.

كاهش هزينه هاي اوليه

يكي از تدابير مهم در كسب و كار نگه داشتن سطح هزينهها تا جاي ممكن پايين است،

به ويژه اگر تازه فعاليت تجاري خود را شروع كردهايد.

اگر به يك اداره يا مركز فرماندهي نياز داريد،

اما مقدار پول و انرژي شما براي انجام تمامي وظايف اجرايي لازم براي مديريت يك اداره كم است،

ميتوانيد از فضاي كار اشتراكي استفاده كنيد.

ما در اين مطلب قصد داريم مزاياي استفاده از فضاي كار اشتراكي را به شما معرفي كنيم.
هزينه كم براي شروع فعاليت

فضاهاي كار اشتراكي در اختيار كارآفرينان و فريلنسرها فرصتي قرار ميدهند

تا بدون نگراني در مورد هزينههاي لازم براي ايجاد يك فضاي كار واقعي از يك محيط كاملا مجهز استفاده كنند.

با استفاده از يك فضاي مشترك، افراد ميتوانند بدون نياز به محاسبه و تخصيص بودجه به مواردي مانند كرايه، ماليات، تجهيزات لازم و هزينههاي مختلف ديگر كه به دنبال شروع يك كسب و كار ميآيد، فعاليت خود را شروع كنند.

حتي اگر از نظر مالي توانايي داشته باشيد، زمان صرف شده در تامين تجهيزات و مبلمان اداري يا كسب مجوز به قدري زياد است

كه بهتر است همان را صرف برپايي كسب و كار خود كنيد.

در يك فضاي اشتراكي، تمامي امكانات در نظر گرفته ميشوند

و افراد ميتوانند توجه خود را بيشتر معطوف رشد و توسعه كسب و كار خود كنند.
انعطافپذيري

به دنبال رشد تيم شما، گسترش يك فضاي كار اشتراكي فوقالعاده آسان است.

قراردادهاي استفاده از محيط ميتواند طوري تنظيم شود كه مناسب استفاده يك فرد، يك تيم دو نفره يا يك شركت ? نفره باشد.

بعضي از فضاها يك اتاق كنفرانس براي رويدادها يا گروههايي با تعداد افراد بيشتر دارند.

در بعضي از محيطها ميتوانيد بادجه تلفن، خدمات صندوق پستي و حتي ميزهاي ايستاده پيدا كنيد.

آدرس محل كار در يك ناحيه خوب

از مزاياي ديگر فضاي كار اشتراكي اين است كه مشتريان به راحتي ميتوانند شما را پيدا كنند.

اغلب فضاهاي كاري اشتراكي در نواحي مهمي از شهر برپا شدهاند

و ديگر شما مجبور نيستيد كيفيت مكان كاري خود را فداي كرايه ماهيانه ارزانتر و هزينههاي مصرف برق، آب و گاز پايين كنيد.

زماني كه كسب و كار خود را به يك فضاي كار اشتراكي انتقال ميدهيد،

در مناطق مهم شهر آدرسي براي محل كار خود به دست ميآوريد

و به راحتي به ايستگاه مترو، اتوبوس، باشگاهورزشي و حتي مراكز خريد دسترسي داريد.

فرصتهاي برقراري ارتباط و آشنايي با افراد مختلف

اجاره يك محيط كاري مشترك باعث ميشود اطراف شما را افراد هدفمند و كارآفرينان موفق پر كنند.

يعني هر روز به معناي فرصتي براي برقراري ارتباط با مديران كسب و كارهاي كوچك، متفكران بزرگ، فريلنسرهاي حرفهاي و ديگر كارآفرينان است.

عضوي از يك جامعه كار اشتراكي به معناي اين است

كه اطراف فرد را شركا، مشتريان و مربيان بالقوهدر بر ميگيرد

و به او اين امكان را ميدهد تا به آساني در زمان نياز به كمك براي پروژههاي خاص يا كارهاي حساس از نظر زماني از ساير افراد كمك بگيرد.

افزايش سطح تعادل بين كار و زندگي

زماني كه در فضاي كار اشتراكي فعاليت ميكنيد هرگز با پديده «هميشه كار، تفريح هرگز» روبرو نميشويد.

اين فضاها سطح تعادل بين كار و زندگي را افزايش ميدهند

و مكاني را براي افراد فراهم ميكنند تا استرس نداشته باشند

و در طول روز كاري انرژي خود را دوباره به دست آورند.

جدا از گردهمآييهاي اجتماعي هفتگي، براي بهبود سطح كيفي سلامت افراد اين محيطها فعاليتهايي مانند مديتيشن و كلاسهاي هفتگي يوگا برگزار ميشود.

بعضي از فضاهاي كار اشتراكي براي مديتيشن، عبادت يا حتي فقط استراحت كوتاه مكان اختصاصي در نظر گرفتهاند.

پاراديس هاب در شبكه هاي اجتماعي:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://www.instagram.com/paradisehub.ir


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۶:۵۴ ] [ saman ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب