file
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 7
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 3901

از مهندسي بافت براي ساخت دريچه هاي قلب استفاده مي شود

يك تيم تحقيقاتي بذرهايي را با استفاده از تركيبي از فناوري نانو، چاپ سه بعدي و مهندسي مكانيك توليد كرده اند كه مي تواند سلول هاي زنده را رشد داده و ماشين آلات و اندام ها را توليد كند.

يك تيم تحقيقاتي از تركيبي از فناوري نانو، پرينت سه بعدي و مهندسي بافت دريچه‌هاي قلب ايجاد كرده‌اند كه قادر به رشد سلول‌هاي زنده و توليد بافت‌ها و اندام‌هاي عملكردي هستند. در حال حاضر نياز مبرمي به دريچه هاي قلب وجود دارد زيرا بيماري هاي مربوط به دريچه هاي قلب يكي از شايع ترين علل نارسايي قلبي هستند. تنها در آمريكا سالانه بيش از 90000 نفر نياز به تعويض دريچه قلب دارند. در اين ميان، دريچه هاي قلب مهندسي شده توانسته اند بر برخي از مشكلات مربوط به دريچه هاي مكانيكي و بيوپروتزي غلبه كنند. اما در حال حاضر استفاده از دريچه‌هاي مكانيكي كه معمولاً فلزي هستند، فرد را مجبور مي‌كند تا پايان عمر خود را صرف رقيق‌كننده‌هاي خون كند و دريچه‌هاي بيوپروتز كه معمولاً از حيوانات بافتي ساخته مي‌شوند، عمر محدودي دارند و بايد. بعد از 10 تا 20 سال بايد تعويض شود.

هر دو نوع دريچه قادر به بزرگ شدن نيستند، به اين معني كه نوجواناني كه به كمك نياز دارند بايد چندين بار در طول زندگي خود قلب خود را تعويض كنند. در همين حال، محققان توانسته اند براي اولين بار با استفاده از مواد زيستي مبتني بر نانوالياف قوي، انعطاف پذير و غير قابل تجزيه، دريچه هاي قلب مهندسي زيستي توليد كنند. سلول هاي بنيادي قلب در اين آردها رشد مي كنند و در انكوباتور قرار مي گيرند. سلول ها در يك دوره 15 روزه رشد مي كنند و چندين لايه سلول را تشكيل مي دهند و به تدريج جايگزين داربست رو به زوال مي شوند.

اين روش تا زماني ادامه مي يابد كه دريچه پس از كاشت در بدن بيمار به طور كامل با بافت هاي طبيعي بيمار يكپارچه شود. نتايج باليني كاشت اين دريچه ها نشان داده است كه عملكرد آنها مشابه دريچه هاي طبيعي قلب بوده و با همان سرعت و فشار موثر دريچه هاي تجاري باز و بسته مي شوند. اگرچه هنوز راه زيادي تا رسيدن اين دريچه ها به بالين وجود دارد، اما محققان بر اين باورند كه اين دريچه هاي ميكرو موتوري مي توانند به زودي نارسايي دريچه قلب را حل كنند.

منبع : http://gg.gg/12bobx

https://bit.ly/3SojFc7

https://did.li/GH6YH

شركت فناوري بن ياخته

 

https://social.msdn.microsoft.com/profile/tamikahayes2/

https://www.pinterest.com/pin/931682241637205723/

https://express.adobe.com/page/JIKt2B2Kb1grT/

https://sites.google.com/view/bonbiotech/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/08/20/bonbiotech/

https://tamikahayes2.tumblr.com/

https://myspace.com/tamikahayes2

https://disqus.com/by/tamikahayes2/about/

https://www.goodreads.com/user/show/155022580-tamika-hayes

https://en.gravatar.com/tamikahayes2

https://www.ted.com/profiles/37614594

https://www.behance.net/tamikahayes

https://tamikahayes2.livejournal.com/profile

https://www.quora.com/profile/Tamika-Hayes-12

https://issuu.com/tamikahayes2

 

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۱۸:۴۵ ] [ saman ]

پمپ موتورخانه

معمولا آب گرم و سرد موتورخانه با استفاده از سيستم هاي انتقال آب معمولي به سمت ترمينال هاي سرمايشي و گرمايشي ساختمان بخصوص ساختمان هاي دو يا سه طبقه هدايت نمي شوند. به اين منظور از موتورخانه مركزي استفاده مي گردد. در چنين مواقعي از پمپ براي انتقال آب به سمت ترمينال ها استفاده مي كنند. پمپ موتورخانه با توجه به تعداد طبقات و ترمينال هاي ساختمان داراي ظرفيت و اندازه هاي مختلفي مي باشد.

تعمير پمپ موتورخانه

با توجه به مواردي كه در قسمت فوق به آنها اشاره كرده ايم، پمپ موتورخانه يكي ازبخش هاي مهم موتورخانه بشمار مي رود. پمپ نيز مانند هر قطعه ديگري ممكن است در اثر عواملي همچون عدم توجه به سرويس هاي دوره اي، استفاده بيش از حد از موتورخانه، قرار دادن پمپ در مكان نامناسب، آلودگي هاي محيطي و وجود هوا در لوله هاي موتورخانه خراب شود و نياز به تعمير داشته باشد.

در اكثر مواقع مشكل پمپ موتورخانه با يك سرويس جزئي برطرف مي شود اما چنانچه پمپ به طور كامل از كار افتاده باشد بايد نسبت به تعمير و يا تعويض آن اقدام كنيد. تكنسين هاي متخصص در زمينه تاسيسات ساختماني و تعمير موتورخانه مي توانند در چنين مواقعي به شما كمك كنند. به اين منظور مي توانيد از تاسيسات نوبهار كمك بگيريد. تكنسين هاي تاسيسات نوبهار به بررسي مشكل به وجود آمده مي پردازند و چنانچه لازم باشد پمپ موتورخانه را تعمير و يا تعويض مي كنند.

پمپ سيركولاتور

به منظور تامين آب گرم در سيستم هاي گرمايشي از پمپ سيركولاتور استفاده مي شود. پمپ هاي سيركولاتور بر اساس عواملي همچون مقدار آب دهي و مقدار فشار به چند دسته تقسيم مي شوند كه از مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • پمپ سيركولاتور خطي: اين پمپ ها فضاي كمي را اشغال مي كنند زيرا دهانه ورودي و خروجي در راستاي خط لوله و دقيقا رو به روي هم قرار دارند.
  • پمپ سيركولاتور زميني: در اين پمپ ها دهانه ورودي رو به بالا مي باشد و مكش پمپ از انتها انجام مي شود. ظرفيت هد و دبي توليدي در پمپ هاي سيركولاتور زميني نسبت به پمپ هاي سيركولاتور خطي بيشتر است.
  • پمپ سيركولاتور آب بند (گلند دار): در اين پمپ ها يك آب بند وجود دارد كه مانع از نشت آب به داخل و يا بيرون پمپ مي گردد. اغلب پمپ هاي سيركولاتور خطي بزرگ و سيركولاتور زميني از اين نوع مي باشند.
  • پمپ سيركولاتور بدون آب بند (گلند لس): موتور اين پمپ ها به گونه اي طراحي مي شود كه معمولا آب دورن پمپ در روتور مي چرخد و موتور را خنك مي كند.

تعمير پمپ سيركولاتور

در مواردي ممكن است بر اثر عوامل مختلفي همچون قديمي و فرسوده شدن، پمپ سيركولاتور خراب شود. در چنين مواقعي عملكرد صحيح خود را از دست مي دهد و بايد تعمير گردد. تعمير پمپ سيركولاتور توسط تاسيسات نوبهار انجام مي شود. به طور كلي خدماتي كه تاسيسات نوبهار در زمينه عيب يابي و تعمير پمپ سيركولاتور ارائه مي كند عبارتند از:

  • بررسي فشار و دماي آب
  • بررسي دماي ياتاقان ها
  • بررسي فشار آب ورودي و خروجي پمپ
  • بررسي ميزان دبي پمپ
  • بررسي آمپر الكتروموتور
  • بررسي وضيعيت صداي پمپ

تكنسين هاي تاسيسات نوبهار با بررسي موارد فوق نسبت به مشكل به وجود آمده به تعمير پمپ سيركولاتور مي پردازند.

پمپ هاي تحت فشار

پمپ هاي تحت فشار با ذخيره سازي آب با فشار مناسب، از روشن و خاموش شدن مكرر پمپ جلوگيري مي كنند. هرچه مخزن اين پمپ ها بزرگ تر باشد تعداد دفعاتي كه پمپ روشن و خاموش مي شود كاهش مي يابد كه اين موضوع مي تواند به افزايش طول عمر مفيد پمپ كمك كند.

به طور كلي از مزاياي استفاده از پمپ هاي تحت فشار مي توان به كاهش مصرف برق، كاهش استهلاك شبكه آبرساني و كاهش استهلاك پمپ اشاره كرد.

خدمات تاسيسات نوبهار

با بيش از 40 سال تجربه در زمينه لوله كشي ساختماني و صنعتي، نصب و تعمير انواع موتورخانه، نصب و تعمير پمپ موتورخانه، تعمير پمپ سيركولاتور، تعمير پمپ هاي تحت فشار، نصب انواع سرويس بهداشتي، نصب انواع پكيج، نصب انواع شيرآلات و... آماده خدمت رساني به شما مشتريان عزيز مي باشد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارائه خدمات توسط تاسيسات نوبهار مي توانيد به صورت رايگان با مشاوران ما در تماس باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۱۰:۱۸ ] [ saman ]

بررسي و معرفي تجهيزات امداد و نجات

به گزارش كارشناسان فني فروشگاه اينترنتي ايمني ها؛ يكي از كارهايي كه آتش نشانان انجام مي‌دهند امداد و نجات است. البته به غير از آتش نشانان مراكز ديگر امدادي هم مانند هلال احمر وجود دارند. در هر صورت براي انجام عمليات امداد و نجات نياز به تجهيزات امداد و نجات ايمني ها داريد. خيلي از وسايل امداد و نجات در بخش‌هاي مختلف ايمني هم استفاده مي‌شوند. در بخش‌هاي مختلف ساخت و ساز يا صنعت نياز به تجهيزات امداد و نجات است. ابزار نيروي امدادي مي‌توانند در شرايط خاص به كمك كاركنان و كارگران اين بخش‌ها بيايند.

 

تجهيزات امداد و نجات چيست؟

همه وسايل و تجهيزاتي كه در عمليات‌هاي مختلف امداد و نجات استفاده مي‌شوند شامل اين تجهيزات مي‌شوند. اين تجهيزات بيشتر در تيم‌هاي امداد و نجات آتش‌نشاني يا هلال احمر ديده مي‌شوند.

امدادگران از چه تجهيزاتي استفاده مي كنند؟

تجهيزات امداد و نجات تنوع بالايي دارد زيرا براي شرايط مختلف تجهيزات مختلفي را در نظر گرفته‌اند به طور مثال تجهيزات امداد و نجات كوهستان با تجهيزات امداد و نجات هلال احمر متفاوت است. هرچند كه ممكن است خيلي از اين تجهيزات مشترك باشد اما در مجموع تفاوت‌هايي دارند به همين دليل بايد قبل از شروع عمليات نوع امداد رساني مشخص شود تا با توجه به آن تجهيزات به محل حادثه برده شود.

?. سه پايه نجات

يكي از مهم‌ترين تجهيزات امداد و نجات همين سه پايه نجات است. زماني كه تيم نجات تصميم مي‌گيرد تا شخصي را از گودال يا چاه به بالا بكشد اين وسيله اهميت و كاربرد خود را به خوبي نشان مي‌دهد. همچنين پرسنل تيم امداد و نجات از اين وسيله براي پايين رفتن از يك بلندي مي‌توانند استفاده كنند.

?. نردبان طنابي

از ويژگي‌هاي مهم اين وسيله انعطاف پذيري بالاي آن است. كاربرد و اهميت اين وسيله در تيم عمليات امداد بسيار بالا است. از اين وسيله مي‌توان براي بالا يا حتي پايين رفتن از يك ارتفاع مانند ساختمان استفاده كرد. در خيلي از عمليات‌ها هم براي بالا يا پايين رفتن از هليكوپتر استفاده مي‌شود. اين نردبان‌ها همانطور كه از نامش مشخص است ساخته شده از طناب و چوب است.

?. طناب نجات

طناب‌هاي نجات از جمله ابزار نيروي امدادي هستند كه هميشه به همراه افراد تيم نجات هستند. اين طناب‌ها در دو نوع افقي و عمودي به موجود هستند كه هر دو نوع آن در عمليات‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. طناب‌هاي نجات داراي كيفيت بالا و ايمني هستند و در دو سر آن گيره‌هايي براي اتصال موجود است.

?. ست كامل كوهنوردي

در اين ست وسايل متعددي براي امداد و نجات است كه جزء نيازهاي ضروري كوهنوردي به شمار مي‌روند. انواع طناب نجات، كارابين، قرقره، كاپشن، دستكش، كيف كمك‌هاي اوليه، كفش كلنگ، كلاه ايمني و … است. اين تجهيزات انفرادي براي صعود به قله بايد همراه افراد باشد.

?. انواع نردبان امداد و نجات

به غير از نردبان طنابي انواع ديگر نردبان هم وجود دارند كه تجهيزات امداد و نجات بسيار كاربرد دارند. نردبان چنگك‌دار، نردبان تلسكوبي و نردبان كشويي از جمله اين موارد هستند كه در عمليات‌هاي امداد و نجات مختلف به كار مي‌روند.

?. انواع تشك نجات

q1_6y20.jpg

يكي از تجهيزات امداد و نجات آتش نشاني كه براي نجات افراد در خطر با ارتفاع زياد به كار مي‌رود همين تشك نجات است. اين نوع تشك‌ها بيشتر براي نجات افراد از آتش سوزي در طبقات بالايي ساختمان‌ها استفاده مي‌شود. لازم به ذكر است كه اندازه و كاربرد اين نوع تشك‌ها متفاوت است از همين رو نوع عمليات تا حدود زيادي در تعيين نوع تشك مؤثر است.

?. انواع برانكارد براي حمل مصدومين

يكي از تجهيزات امدادگران براي انتقال مصدومين يا زخمي شده‌ها از محل حادثه به آمبولانس يا مكان امن برانكارد است. مصدوم بر روي برانكارد قرار مي‌گيرد و ديگر تكان نمي‌خورد به اين شكل امدادگران او را جابه‌جا مي‌كنند. اما برانكارد داراي انواع مختلف است و با توجه به نوع شرايط و مصدوميت فرد بايد آن‌ها را انتخاب كرد. انواع برانكارد به شرح زير است

  • برانكارد حمل از ارتفاع كه دور آن داراي لبه است و مصدوم از كنار برانكارد به بيرون نخواهد افتاد. همچنين اين برانكاردها محلي را براي نصب طناب دارند كه كار انتقال برانكارد از ارتفاع را انجام مي‌دهد. اين برانكارد داراي كمربرند نگهداره هم است.
  • برانكارد اسكوپ كه يك ابزار نيروي امدادي براي انتقال افراد با مصدوميت‌هاي استخواني است. از اين برانكارد براي افرادي استفاده مي‌كنند در تصادفات يا سقوط از ارتفاع دچار جراحات شده‌اند. براي جلوگيري از بيشتر شدن جراحات يك كمربند نگهدارنده براي اين برانكارد در نظر گرفته شده است.
  • براي مصدومان ستون فقرات هم يك نوع برانكارد را در نظر گرفته‌اند تا بتوانند بدون ايجاد صدمه بيشتر اين قبيل مصدومان را جابه‌جا كنند.
  • برانكارد تاشو كه جاي بسيار كمي را مي‌گيرد و حمل آن براي تيم نجات راحت است.
  • ?. جعبه يا كوله كمك هاي اوليه و احياء

درون اين جعبه‌ها همه وسايل مورد نياز كه براي كمك‌هاي اوليه ضروري هستند وجود دارد. همچنين در صورتي كه اين جعبه‌ها براي احياء هم به كار روند يك سري وسايل امداد و نجات بيشتري را دارند. برخي از وسايل امداد و نجات اين جعبه‌ها يا كوله‌ها به شرح زير است.

  • ساكشن دستي
  • سيلندر اكسيژن
  • رگولاتور اكسيژن
  • بگ تنفسي
  • دستگاه فشار خون
  • دما سنج
  • چراغ قوه
  • جراحي كمك‌هاي اوليه
  • انگشتر بر
  • باند كشي
  • دستكش استريل
  • چسب زخم
  • و

?. كيت تنفس مصنوعي

از اين كيت براي احياء تنفس فرد استفاده مي‌شود تا بتوان مصدوم را به بيمارستان انتقال داد.

??. پتوي نجات

پتوهاي نجات در انواع مختلفي وجود دارند. به عنوان مثال پتوي آلومينيومي كه براي محافظت در برابر سرما و گرما مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين پتو بسيار نازك است و براي جلوگيري از ايجاد شك به كار مي‌رود. وزن اين پتو بسيار سبك است و جاي كمي را مي‌گيرد. نوع ديگري از پتوها هم هستند كه در برابر آتش بسيار مقاوم هستند. اين پتوها جزء تجهيزات امداد و نجات حوادث آتش سوزي قرار مي‌گيرند.

??. قايق امدادي

اين قايق‌ها طراحي خاصي دارند و يك ابزار نيروي امدادي به شمار مي‌آيند. اين قايق‌ها به طور عموم بادي هستند و حمل آن ها بسيار ساده خواهد بود. لازم به ذكر است كه مقاومت بالايي در برابر پارگي دارند و در زمان عمليات امداد و نجات سرنشينان دچار سانحه نخواهند شد. لازم به ذكر است كه اين قايق‌ها داراي موتور هم هستند.

??. چراغ قوه

يكي از تجهيزاتي است كه در شب براي ديد بهتر امدادگران يا دادن علامت كاربرد دارد.

??. حلقه و جليقه نجات

از حلقه نجات براي نجات افرادي كه در آب قرار دارند استفاده مي‌شود. اين حلقه از جنس پلاستيك است و مي‌تواند مانع از غرق شدن فردي كه درون آب است شود. همچنين از ديگر تجهيزات امداد و نجات در اين بخش جليقه نجات است كه براي امدادگران و سرنشينان قايق استفاده مي‌شود تا در صورت افتادن آن‌ها در آب از غرق شده آن ها جلوگيري شود.

??. وسايل امداد و نجات در بخش غواصي

وسايلي كه در اين بخش مورد استفاده مي‌گيرند بسيار گسترده هستند به همين دليل در زير به طور كلي آن‌ها را نام خواهيم برد.

  • جليقه غواصي كه براي انجام رفتن به زير آب و يا بالا آمدن استفاده مي‌شود. جليقه خاي غواصي يك سري وسايل را براي انجام غواصي همراه با خود دارند.
  • كپسول‌هاي غواصي اكسيژن مورد نياز غواص را زير آب تأمين مي‌كند.
  • دستكش غواصي كه از دستان غواص در زمان انجام عمليات مراقبت مي‌كنند.
  • كفش‌هاي غواصي كه ضد آب هستند و از پاهاي غواص در برابر عوامل محيطي محافظت مي‌كنند.
  • لباس غواصي كه بدن غواص را در برابر فشار زير آب و همچنين ساير عوامل محيطي مصون نگه مي‌دارد.
  • عمق سنج براي رسيدن به عمق مورد نظر به كار مي‌رود.
  • قطب نما براي جهت‌يابي و مسيريابي غواص در زير آب استفاده مي‌شود.
  • كفش غواصي فين كه براي شنا كردن و رفتن به زير آب است. اين كفش‌ها فرمي به شكل پاهاي اردك دارند.
  • عينك كه باعث مي‌شود غواص زير آب بهتر بتواند محيط را ببيند و از چشمان خود محافظت كند.
  • لوله غواصي را كه بخشي از تجهيزات تنفسي است.

??. قرقره

براي عمليات‌هاي جستجو در بخش‌هاي مختلف امداد و نجات نياز به طناب يا بندهايي است كه ترمز اتوماتيك هم داشته باشند.

??. كمربند نجات

اين كمربندها در عمليات‌هاي مختلف براي ايمني بيشتر امدادگران و همچنين مصدومان به كار مي‌رود.

??. چاقو

براي بريدن هر چيزي نياز به چاقو مي‌شود از همين درون تجهيزات امداد و نجات هميشه چاقو موجود است.

كيت هاي نجات چيست؟

كيت نجات يا كيت بقا را افراد مي‌توانند براي طبيعت گردي با خود ببرند. همچنين اين كيت‌ها مي‌توانند براي انجام امور امداد و نجات هم استفاده شوند. درون اين كيت وسايل ضروري هستند كه در موارد زيادي افراد مجبور به استفاده از آن‌ها مي‌شوند. به طور عموم وسايل زير در كيت نجات هستند.

  • بطري آب كوچك
  • فندك، كبريت ضد آب يا آتش‌زنه و موادي مانند كاغذ به عنوان آتش‌گير براي برپايي آتش
  • ابزارهاي چندكاره يا چاقو كه يكي از كاربردي‌ترين وسايل براي روشن كردن آتش، ساخت پناهگاه و تله است
  • باند، پماد ضدعفوني كننده، مسكن، داروي ضد تهوع و داروهاي شخصي
  • نايلون سبك و طناب براي ساخت پناهگاه
  • سوت براي درخواست كمك
  • شش عدد قرص تصفيه آب
  • چراغ قوه
  • قطب‌نما
  • سر قلاب ماهيگيري و سيم براي ماهيگيري
  • فويل آلومينيومي تا شده به شكل مربع، آينه يا ذره‌بين براي روشن كردن آتش و علامت دادن

نيروهاي امدادي چه مي كنند؟

نيروهاي امدادي در مواقعي كه افراد دچار سانحه يا حادثه شده باشند به محل اعزام مي‌شود و با استفاده از ابزار نيروي امدادي به مصدوم يا مصدومان كمك مي‌رسانند. لازم به ذكر است كه نيروهاي امدادي افراد متخصص و دوره ديده هستند كه امور مربوط به امداد و نجات را به خوبي فرا گرفته و كار با وسايل امداد و نجات را هم بلد هستند.

تجهيزات امداد و نجات را از كجا تهيه كنيم؟

براي خريد اين قبيل تجهيزات مي‌توانيد به شركت‌ها و فروشگاه‌هاي معتبر كه در زمينه فروش تجهيزات ايمني و HSE فعال هستند مراجعه كنيد. فروشگاه ايمني ها يكي فروشندگان اينترنتي در حوزه ي تجهيزات حفاظت فردي و ايمني است كه تجهيزات امداد و نجاتي را در انواع مختلف در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد. براي خريد و مشاهده تمامي مدل ها مي توانيد به سايت ايمني ها به نشانيwww.imeniha.com  مراجعه نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۶:۱۶ ] [ saman ]

آشپزي مناسب چطور به كمك سلامت ما مي آيد

در اين پست به نقش آشپزي و تاثير آن بر سلامت  و زيبايي پوست و مو و روان مي پردازيم . نقش تغذيه در سلامتي و رشد بدن، اهميت وجود برخي مواد مغذي براي بدن است. ويتامين ها، مواد معدني و پروتئينها، آن اندازه ضروري است كه در تغذيه و سلامت سلولهاي مغز دخالت دارند. بر اين اساس مي توان با استفاده از تغذيه مناسب، از بروز برخي نارساييهاي عصبي و رواني انسان، پيشگيري كرد.

در پايان روز كاري پراسترس به چيزي براي خالي كردن ذهنمان نياز داريم و به ويژه آشپزي ايراني به ما كمك مي كند از تنش و استرس رها شويم. وقتي آشپزي مي كنيم، كاري فيزيكي انجام مي دهيم و از روال معمول روزانه خود خارج مي شويم و خستگي ذهني مان را برطرف مي كنيم.

 

آشپزي به تمام توجه ما نياز دارد؛ وقتي كره يا شكر را وزن مي كنيم يا تخم مرغ ها را مي زنيم، آرام تر مي شويم. آشپزي اثري مانند مراقبه دارد، زيرا بايد سرعت خود را كم كنيم و متمركز شويم. در پايان كه نتيجه كار را مي بينيم هم احساس آرامش بيشتري مي كنيم.

هنگام آشپزي بايد تمركز داشته باشيد و فرايند آشپزي را كنترل كنيد و اين تمركز موجب دورنگه‌داشتن ذهن از افكار منفي و نامطلوب مي‌شود. آشپزي كمي شبيه مراقبه است و براي درمان بعضي از بيماري‌هاي رواني مفيد است. شما با وبگردي و سر زدن به مجله آنلاين مي توانيد اطلاعات و اگاهي بيشتري پيدا كنيد. چون در مجلات اينترنتي آنلاين مطالب فراواني براي آگاهي به صورت روز منتشر مي شود.

 

البته بعضي از اختلالات خلقي مانند افسردگي انرژي و اشتهاي فرد را كاهش مي‌دهند و تشويق‌كردن او به آشپزي دشوارتر مي‌شود. با اين حال مطالعات نشان داده‌اند كه آشپزي موجب بهبود سلامت روان بسياري از افراد مي‌شود. اين تا?ثير آشپزي وقتي براي ديگران غذا مي‌پزيد، افزايش چشمگيري مي‌يابد.

 

در مطالعات مشخص شده است كه رژيم‌هاي غذايي سرشار از مواد مغذي (شامل مقادير زيادي از سبزيجات برگ‌سبز تيره، حبوبات، ماهي‌هاي چرب و توت‌ها) درمان اختلالات خلقي را راحت‌تر مي‌كنند. البته واكنش همه به غذا يكسان نيست. عدم‌تحمل بعضي از غذاها و ميكروبيوم‌هاي روده بر واكنش‌ها و در نتيجه خلق‌وخوي ما تأثير مي‌گذارند.

از آشپزي خودتان لذت ببريد

فرآيند پخت و پز و پخت نه تنها خلق و خو را بهبود مي بخشد، احساس رضايت حاصل از ديدن محصول نهايي به طور طبيعي باعث افزايش شادي مي شود.

شما چيزي ملموس ايجاد كرده‌ايد كه مي‌توان از آن لذت برد و به اشتراك گذاشت.

اين به شما احساس موفقيت خاصي مي‌دهد.

اينكه توانستيد محصولي را خودتان توليد كنيد.

آني گورتون، روان‌شناس، مي‌گويد كه نتيجه آشپزي چيزي فراتر از احساس موفقيت است.

آشپزي مي‌تواند نياز عاطفي به هدف و معناي زندگي را براي ما برآورده كند.

http://gg.gg/133793

https://bit.ly/3RuZUQv

آشپزي كاري است كه به تركيبي از چندين مهارت نياز دارد.

درك، برنامه ريزي، توجه به جزئيات، استفاده از حافظه و تخيل، مهارت، خلاقيت و سبك.

بله سبك هم در اين موضوع دخيل است.

شايد بتوان گفت كه آشپزي مانند اثر انگشت شما منحصر به فرد است.

به اين خاطر كه هر آشپزي سبك خود را در كار خود و آشپزخانه خود دارد.

شما هيچ وقت نمي‌توانيد دو پيتزا از يك نوع كه توسط دو آشپز متفاوت درست شده اند را با طعم يكسان داشته باشيد.

اين علاوه بر خلاقيت آن ها به خاطر سبك آن ها در تهيه پيتزا است.

در برنامه هاي فراواني در سراسر جهان به افراد دچار اختلالات خلقي و ساير مشكلات كمك مي كنند كه به عنوان بخشي از درمانشان آشپزي كنند؛ اين روش آشپزي درماني (therapeutic cooking) ناميده مي شود. دانشمندان ثابت كرده اند كه آشپزي درماني اثرات مثبتي بر اجتماعي شدن، عزت نفس، كيفيت زندگي و احساسات دارد.

بيشتر بخوانيد : دكوراسيون داخلي

آشپزي به افراد كمك مي كند روي يك كار تمركز كنند و اين مي تواند به آنها احساس قدرت و كنترلي را بدهد كه ممكن است خارج از آشپزخانه و در زندگي روزمره شان از آن برخوردار نباشند.

دستورهاي آشپزي آسان موجب اضطراب نمي‌شوند و تمركز را بالا مي‌برند. طبق مطالعه‌اي در سال ????، خلاقيت و شادي را نيز افزايش مي‌دهند. در اين مطالعه كه رفتار و اقدامات ??? نفر از نزديك بررسي شد، پژوهشگران مشاهده كردند وقتي اين افراد كارهاي كوچك معني‌دار و آرامش‌بخشي مانند آشپزي را انجام مي‌دهند، شادتر هستند.

دانشمندان تصور مي‌كنند كه خلاقيت آشپزي موجب مي‌شود افراد احساس كنند اعتمادبه‌نفس و توانمندي بيشتري دارند و اين با نتايج پژوهش‌هاي فراوان انجام‌شده درباره تا?ثير خلاقيت بر احساس شادي مطابقت دارد.

جنبه ديگر آشپزي كه براي سلامت روان مفيد است، آشپزي كردن براي ديگران است. پژوهش نشان داده است كه در بسياري از فرهنگ ها آشپزي نوع دوستانه (Altruistic cooking) راهي براي ايجاد پيوند با ديگران است؛ شما آشپزي مي كنيد تا نشان دهيد به ديگران اهميت مي دهيد. جشن بگيريد و ديگران را خوشحال كنيد يا صرفا شكمشان را سير كنيد.

واورزونك مي گويد: آشپزي مي تواند دري براي ارتباط و پيوند باشد. هيچ ترديدي وجود ندارد كه غذا افراد را كنار هم جمع مي كند. براي كسي كه در برقراري روابط اجتماعي مشكل دارد، به اشتراك گذاشتن غذاي خانگي با ديگران مي تواند تا?ثير زيادي داشته باشد. بازخورد مثبت و صرفا ديدن اينكه ديگران از غذاي شما لذت مي برند، تشكر مي كنند و براي آنچه پخته ايد ارزش قائل هستند، تا?ثير قدرتمندي بر بازسازي تصور شما از ارزش و اهميت خود دارد.

https://faheemkhatri.blogspot.com/2023/01/blog-post_28.html

https://sites.google.com/view/dkfsdjfs-hsdf-sif-hsuf-s/home

https://faheemkhatri4.weebly.com/home/3820107

https://medium.com/@lenigek669/%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AF-3731ee20d707

https://seo119.wordpress.com/2023/01/29/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%85%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%a2%db%8c%d8%af /

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post497810097 /

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/c27328fc-8801-364f-c91e-afd2228c2521/d6b65764a602f9ebdd6c6fa35a7af6dd

https://app.box.com/s/9l2s27c3fgvp7qbkb5ry3w3rv8gta21r

https://telegra.ph/%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AF-01-29


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۲۲:۵۱ ] [ saman ]

شيره انگور اصل آب انگور شيرين و گوارايي است كه براي غليظ شدن جوشانده شده است. آنها اغلب در فروشگاه هاي مواد غذايي سالم يا در بخش غذاهاي طبيعي در سوپرماركت ها يافت مي شوند. اما شيره انگور خانگي هرگز در فروشگاه ها يافت نخواهد شد و اين يعني شما بايد به دنبال نوع ارگانيك و خانگي آن بگرديد!

 

همانطور كه از نام آن پيداست حاوي مقدار زيادي قند است. اما قند طبيعي كه در صورت اعتدال در مصرف براي تمام اندام هاي بدن مفيد و كمك كننده است.

آنها براي پخت بسيار خوب هستند زيرا بدون افزودن كالري اضافي به محصولات پخته شده رطوبت مي بخشند. آنها همچنين طعم فوق العاده اي را براي نان، كلوچه، پنكيك، كلوچه، كيك، پاي و حتي بستني ايجاد مي كنند.

مزاياي شيره انگور اصل شامل توانايي آن در جلوگيري از پوسيدگي دندان و ارتقاي سلامت دندان است. شيره انگور اصل چه فايده ديگري دارد؟

كلمه ملاس از كلمه عربي به معناي شربت يا عسل گرفته شده است. اين ماده شيرين در ابتدا از جوشاندن انگور براي استخراج آب آن توليد مي شد. امروزه ملاس علاوه بر انگور از نيشكر، ذرت يا ساير گياهان نيز تهيه مي شود.

شيره انگور اصل از ديرباز به عنوان يك درمان طبيعي براي مشكلات گوارشي در نظر گرفته شده است. محتواي قند زياد آن را به يك منبع عالي انرژي تبديل مي كند. علاوه بر اين، شيره انگور اصل حاوي آنتي اكسيدان هايي است كه با راديكال هاي آزاد مبارزه كرده و التهاب را كاهش مي دهد.

 

فوايد شيره انگور ملاير

 

 

1. مبارزه با پوسيدگي دندان ها با شيره انگور خانگي

 

يك مطالعه منتشر شده در مجله Dental Traumatology نشان داد افرادي كه شيره انگور اصل مي نوشند نسبت به افرادي كه اين محصول را مصرف نمي كنند حفره هاي كمتري دارند.

 

اين به اين دليل است كه شيره انگور اصل حاوي پلي فنول است كه به تقويت دندان در برابر باكتري ها و اسيدها كمك مي كند. همچنين به حفظ سلامت لثه ها كمك مي كند.

 

2. ارتقاء سلامت دهان و دندان

 

شيره انگور اصل را مي توان به عنوان بخشي از برنامه روزانه بهداشت دهان و دندان استفاده كرد. از آنجايي كه حاوي خواص ضد باكتريايي است، مي توانيد پس از خوردن غذاهاي چسبناك مانند آب نبات يا آدامس از آن براي پاكسازي دهان خود استفاده كنيد. قبل از استفاده از شيره انگور اصل بايد دندان هاي خود را  مسواك بزنيد.

 

3. كاهش التهاب با شيره انگور مرغوب

 

شيره انگور اصل حاوي فلاونوئيدها است كه به عنوان عوامل ضد التهابي قوي عمل مي كنند. اين تركيبات از توليد مواد شيميايي التهابي به نام پروستاگلاندين ها جلوگيري مي كنند. پروستاگلاندين ها زماني كه در داخل بدن جمع مي شوند باعث درد و تورم مي شوند.

 

 

4. افزايش سطح انرژي با شيره انگور سياه

 

از آنجايي كه شيره انگور اصل حاوي مقدار زيادي كربوهيدرات است، انرژي سريعي را ايجاد مي كند. يك قاشق غذاخوري شيره انگور خانگي حدود 100 كالري دارد. طبيعتا با مصرف شيره انگور عسلي ملاير متوجه افزايش انرژي و نشاط خود خواهيد شد. براي خريد شيره انگور درجه يك روي همين لينك كليك كنيد.

 

 

5. از بيماري قلبي جلوگيري كنيد

 

شيره انگور اصل ممكن است از بيماري قلبي محافظت كند زيرا حاوي رسوراترول است، تركيبي كه سطح كلسترول را كاهش مي دهد. رسوراترول همچنين فشار خون را كاهش مي دهد و فعاليت آنزيم هاي تجزيه كننده چربي ها در كبد را افزايش مي دهد.

 

6. بهبود هضم با شيره ملايري

 

شيره انگور اصل هضم را بهبود مي بخشد زيرا حاوي پكتين است، فيبر محلول كه در آب حل مي شود. پكتين به سموم و مواد زائد موجود در روده متصل مي شود و دفع آنها را آسان تر مي كند.

 

7. درمان ديابت با شيره انگور

 

شيره انگور اصل منبعي غني از فيبر غذايي است. فيبر براي حفظ سطح طبيعي گلوكز خون مهم است.

 

 

8. كمك به كاهش وزن

 

شيره انگور اصل كالري كمي دارد اما مواد مغذي بالايي دارد. اين يكي از بهترين منابع پتاسيم موجود است. پتاسيم به تنظيم تعادل مايعات و عملكرد عضلات كمك مي كند.

 

 

9. محافظت در برابر سرطان با شيره انگور اصل

 

يكي از جنبه هاي مفيد شيره انگور ملاير، قدرت آنتي اكسيداني آن است. آنتي اكسيدان ها مواد مضري مانند مواد سرطان زا و راديكال هاي آزاد را خنثي مي كنند. راديكال‌هاي آزاد به سلول‌ها آسيب مي‌رسانند و به توسعه سرطان كمك مي‌كنند. شيره انگور اصل حاوي كوئرستين است، نوعي آنتي اكسيدان كه از DNA در برابر آسيب اكسيداتيو محافظت مي كند.

 

10. بهبود عملكرد مغز با شيره انگور درجه يك

 

يكي از سالم ترين كاربردهاي شيره انگور اصل به عنوان غذاي مغز است. مطالعات نشان مي دهد كه شيره انگور اصل حافظه و تمركز را تقويت مي كند. اين احتمالاً به دليل وجود ويتامين B6 است كه براي رشد سلول هاي عصبي ضروري است.

 

چگونه شيره انگور اصل را نگهداري كنيم؟

 

شيره انگور اصل را در ظرف دربسته در دماي اتاق و دور از نور مستقيم خورشيد نگهداري كنيد. اگر آن را در يخچال نگهداري مي كنيد، حتما قبل از مصرف آن را به دماي اتاق برگردانيد.

 

شيره انگور اصل را از كجا بخريم؟

 

شيره انگور اصل را مي توانيد در فروشگاه هاي طبيعي و خرده فروشي هاي آنلاين پيدا كنيد. با اين حال، اگر مي خواهيد مطمئن شويد كه شيره انگور اصل واقعي دريافت مي كنيد، قيمت شيره انگور اعلا را فقط از فروشگاه هايي كه توليد خانگي و بكر دارند جويا شويد. بدون شك بهترين شيره انگور ايران در ملاير توليد مي شود.

 

 

چه چيز ديگري بايد در مورد شيره انگور اصل بدانم؟

 

شيره انگور اصل را بايد در ظرف دربسته در يخچال يا فريزر نگهداري كرد. مطمئن شويد كه آن را براي مدت طولاني منجمد نكنيد، زيرا اين كار مقداري از ارزش غذايي آن را از بين مي برد.

 

به جاي شيره انگور اصل از چي استفاده كنم؟

 

اگر شيره انگور اصل دوست نداريد، به جاي آن از عسل استفاده كنيد. عسل يك جايگزين عالي براي شكر سفره در هنگام پخت است. حتي مي توانيد كمي شيره انگور اصل به عسل خود اضافه كنيد تا شيريني بيشتري به آن ببخشيد.

 

فوايد شيره انگور اصل بي پايان است. سعي كنيد آن را به دستور العمل هاي مورد علاقه خود اضافه كنيد تا از تمام اين فوايد شگفت انگيز بهره مند شويد.

 

آيا شيره انگور اصل براي شما مفيد است؟

 

بله، شيره انگور اصل بسيار سالم است. مملو از آنتي اكسيدان ها، ويتامين ها، مواد معدني و ساير مواد مغذي است. اما چيزي كه آن را بسيار خاص مي كند اين است كه چقدر همه كاره است.

 

 

چگونه شيره انگور اصل را در خانه درست كنيم؟

 

تهيه شيره انگور اصل آسان است. تنها چيزي كه نياز داريد انگور تازه (ترجيحا ارگانيك)، آب و زمان است. در اينجا چگونه است:

 

  1. انگورها را كاملا بشوييد. ساقه، برگ يا دانه را برداريد.
  2. انگورها را در يك كاسه بزرگ بريزيد. روي آنها را با آب سرد بپوشانيد و بگذاريد يك شب خيس بخورند.

 

  1. آب اضافي را تخليه كنيد.

 

  1. انگورها را به مخلوط كن منتقل كنيد. مخلوط كنيد تا يكدست شود.
  2. مخلوط را با پارچه پنير يا صافي مشبك صاف كنيد. مواد جامد را دور بريزيد.

 

  1. آب صاف شده را در يك قابلمه بريزيد. 1 فنجان آب به تابه اضافه كنيد. مخلوط را روي حرارت متوسط ??به جوش بياوريد. حرارت را كم كرده و به مدت 30 دقيقه بجوشانيد.

 

  1. اجازه دهيد مخلوط كاملا خنك شود.
  2. شيره انگور اصل خنك شده را در يك ظرف شيشه اي مات نگهداري كنيد. آن را تا 2 ماه در يخچال قرار دهيد.

 

  1. براي گرم كردن مجدد شيره انگور اصل كافي است آن را روي اجاق گاز گرم كنيد. يا مي توانيد آن را به مدت 10-15 ثانيه در مايكروويو قرار دهيد.

 

  • شيره انگور اصل قرن هاست كه براي درمان بيماري هاي مختلف استفاده مي شود.

 

شيره انگور اصل دقيقا  چه فوايدي ديگري دارد؟

 

  • شيره انگور اصل شربت غليظي است كه از انگور استخراج مي شود.
  • حاوي مقادير زيادي ويتامين C، پتاسيم، كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر، روي، مس، منگنز و ساير مواد مغذي است.
  • شيره انگور اصل يك درمان طبيعي براي سرماخوردگي، سرفه، گلودرد و ساير بيماري هاي تنفسي است.
  • همچنين به جلوگيري از پوسيدگي دندان و تقويت استخوان ها كمك مي كند.

 

 

 

خواص درماني شيره انگور

 

شيره انگور اصل براي سلامتي بسيار مفيد است. در اينجا نه مورد از فوايد شيره انگور اصل آورده شده است. 1. به كاهش سطح كلسترول كمك مي كند. 2. گردش خون را بهبود مي بخشد. 3. التهاب را كاهش مي دهد. 4. به پيشگيري از سرطان كمك مي كند. 5. به بهبود هضم كمك مي كند. 6. به مبارزه با ديابت كمك مي كند. 7. از بيماري هاي قلبي جلوگيري مي كند. 8. به كاهش وزن كمك مي كند. 9. به درمان سرماخوردگي و آنفولانزا كمك مي كند.

 

استخوان ها و دندان هاي قوي تر

 

شيره انگور اصل سرشار از كلسيم و ويتامين D است. كلسيم براي استحكام استخوان ها و دندان ها ضروري است. ويتامين D براي سلامت استخوان ها و دندان ها لازم است. پوست و موي بهتر

 

حركات روده را تنظيم مي كند

 

شيره انگور اصل حاوي ماده طبيعي به نام پلي فنول است. اين تركيبات به محافظت در برابر راديكال هاي آزاد كمك مي كنند. راديكال هاي آزاد مولكول هاي ناپايداري هستند كه به سلول ها و بافت ها آسيب مي رسانند. شيره انگور اصل به جلوگيري از آسيب سلولي ناشي از راديكال هاي آزاد كمك مي كند. همچنين از سرطان محافظت مي كند زيرا التهاب را كاهش مي دهد. التهاب با بسياري از بيماري ها مانند بيماري قلبي، ديابت، آرتريت، بيماري آلزايمر و حتي سرطان مرتبط است. شيره انگور اصل همچنين به تنظيم حركات روده كمك مي كند. اين به اين دليل است كه حركت غذا در طول دستگاه گوارش را تحريك مي كند. پريستالسيس روده ها را در حركت نگه مي دارد و از يبوست جلوگيري مي كند.

 

.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۱۲:۱۴ ] [ saman ]

تا به امروز شبكه هاي اجتماعي زيادي در دنيا معرفي شده اند كه كاربران در آنها مشغول به فعاليت مي باشند. شبكه هايي مانند؛ توييتر، فيسبوك، لينكدين. اما اگر شما كمي دقت به خرج دهيد مي بينيد بيشتر اطرافيان شما، از شبكه اجتماعي اينستاگرام استفاده مي كنند. راحتي استفاده از اين پلتفرم باعث شده تا جايگاه ويژه اي نزد كاربران پيدا كند. در اين پلتفرم مي توان به آساني تصاوير و ويديوهاي خود را با دوستان و آشنايان خود به اشتراك بگذاريد.

اينستاگرام داراي بخش هاي مختلفي مي باشد. بيشترين بخشي كه كاربران با آن سر و كار دارند، قسمت followers و following مي باشد. در قسمت فالوورز شما مي توانيد افرادي كه پيج شما را دنبال مي كنند را ببينيد و قسمت فالووينگ مربوط به پيج هايي مي باشد كه شما آنها را دنبال مي كنيد.

در روزهاي اول نصب اين پلتفرم كار سخت تر مي باشد. يك پيج موفق در اينستاگرام براي ماندگاري و رشد بيشتر نيازمند داشتن فالوورهاي بالا مي باشد. براي محقق ساختن اين امر شما بايد اصول كار در اينستاگرام را بدانيد. بسياري از افراد براي بالا بردن رقم فالوورهاي خود اقدام به خريد فالوور فيك مي كنند. برخي ديگر نيز از ربات ها كمك ميگيرند تا در ظاهر فالوورهاي پيجشان بالا رود. بايد بدانيد اينكار در آخر به ضرر شما خواهد شد. هوش مصنوعي در اينستاگرام متوجه فعاليت ربات گونه شما مي شود و ممكن است پيج شما را ببند. سعي كنيد با استفاده از الگوريتم معين شده اينستاگرام پيش رويد تا نتيجه حاصله برايتان مفيد واقع شود. اين كار زمانبر مي باشد و در ماه هاي اول شما شاهد رشد كمي در پيج خود خواهيد بود، اما عجله نكنيد زيرا به مرور زمان حساب شما با رعايت اصولي كه پيش گرفتيد رشد خواهد كرد و به افراد بيشتري نشان داده خواهد شد.

در ادامه همراه ما باشيد تا چند راهكار اصولي براي افزايش سريع فالوور اينستاگرام را براي شما بازگو كنيم.

8 ترفند افزايش فالوور اينستاگرام

1.لايك كردن پست هاي ديگران

يكي از راه هاي بالا بردن فالوور لايك كردن پست افراد حوزه مربوطه مي باشد. سعي كنيد با لايك كردن و كامنت گذاري تعامل خود را با ديگران بالا ببريد تا آنها نيز با شما تعامل برقرار كنند. حتما در زير پست هاي ديگران كامنت هاي تخصصي بگذاريد تا احتمال پين شدن كامنت شما برايتان به ووجود آيد. زمانيكه كامنت شما پين شود، تعداد افراد بيشتري پيج شما را مي بينند و در نتيجه اگر محتواي پيج شما مفيد و كاربردي باشد اقدام به دنبال كردن شما مي كنند.

شما حتي مي توانيد در قسمت نظرات ديگر پيج ها به سوالات كاربران پاسخ دهيد. اينكار را بصورت محدود انجام دهيد تا صاحب آن حساب شما را بلاك نكند.

2.بيوگرافي مختصر و عالي

نوشتن يك بيوگرافي عالي از ملزمات يك پيج اينستاگرام مي باشد. در قسمت بيو شما مجاز هستيد تا 150 كاراكتر اعم از حروف و اعداد بنويسيد. براي نوشتن بيو كم خلاق باشيد و سعي كنيد مختصر ولي جامع اهداف پيج خود را بيان كنيد. اين نوع بيوگرافي ها احساس بهتري به كاربران مي دهند و در بسياري از موارد داشتن يك بيوگرتفي مناسب دليل فالو كردن افراد مي باشد.

3.پاسخگو باشيد

زمانيكه به دنبال بالا بردن و قوي كردن پيج اينستاگرام خود هستيد، حتما بايد پاسخگو سوالات كاربران باشيد. بسياري از حساب ها در اينستاگرام وجود دارند كه پاسخگو سوالات مشتريان خود نمي باشند. با اينكار فقط به خودتان لطمه مي زنيد، زيرا كاربران در صورت بي جواب ماندن سوالاتشان شما را آنفالو مي كنند. سعي كنيد تمامي كامنت ها و سوالات فالوورهاي خود را در سريعترين زما پاسخ دهيد تا حس اعتماد را در آنها ايجاد كنيد. سعي كنيد با لحن زيبا از دنبال كنندگان خود قدر داني كنيد تا حس خوبي به آنها منتقل كنيد. با اينكار شما مي توانيد اين اميد را داشته باشيد كه به واسطه مخاطبان خود به افراد بيشتر ديگر معرفي خواهيد شد.

4.فالو كردن ديگران

يكي از بهترين ترفندهاي افزايش فالوور فالو كردن ديگران مي باشد. زمانيكه كسي را فالو مي كنيد متوجه شما مي شود و در صورتي كه پيج جذابي باشيد او هم اقدام به فالو كردن شما مي كند. سعي كنيد افرادي را دنبال كنيد كه در حوزه فعاليت شما مشغول به كار هستند. اين افراد مخاطبان هدف شما هستند. با اينكار به اينستاگرام مي فهمانيد كه حوزه فعاليت شما چه افراد و پيج هايي هستند.

5.استمرار در پست گذاري

براي اينكه پيج شما روند صعودي داشته باشد سعي كنيد حتما به صورت مستمر پست بگذاريد. اينكار براي تمامي حساب ها ضروري مي باشد. سعي كنيد در طول هفته پست جديد منتشر كنيد. بهتر است هر روز در قسمت استوري فعاليت داشته باشيد.

حتما زمان مناسب براي انتشار پست هاي خود را پيدا كنيد. گذاشتن پست در زمان مناسب باعث بالا رفتن تعامل كاربران با محتواي شما مي شود.

6.تگ كردن افراد

يكي از ترفندهاي افزايش فالوور تگ كردن افراد مي باشد. زمانيكه مي خواهيد پست و يا عكسي را منتشر كنيد مي توانيد افرادي را تگ كنيد. شما مي توانيد از افراد موثر براي اينكار استفاده كنيد. با اينكار شما مي توانيد به راحتي با ديگر افراد تعامل برقرار كنيد. اما در مورد استفاده از اين ويژگي زياده روي نكنيد.

7.گذاشتن ويدئو در اينستاگرام

حتما در كنار عكس ها از ويدئو نيز براي پست ها و استوري هاي خود استفاده كنيد. تنها %10 از محتواي اينستاگرام متعلق به ويدئوها مي باشد. سعي كنيد از ويدئوهاي با كيفيت بالا در محتواهاي خود استفاده كنيد. گذاشتن ويدئو مي تواند احساس خوبي را به كاربران شما منتقل كنند.

8.استفاده از لايو

يكي از ويژگي هاي جذاب اينستاگرام گذاشتن ويدئو زنده در استوري مي باشد. شما مي توانيد به صورت زنده از طريق لايو با دنبال كنندگان خود ارتباط برقرار كنيد. اين ويژگي تاثير زيادي براي رشد كسب و كارها به وجود آورده است. مدت زمان لايو 1 ساعت بوده كه اخيرا تا 4 ساعت نيز افزايش يافته است. زمان گرفتن لايو اينستاگرام يك اعلان براي فالوورهاي شما مبني بر شروع لايو شما مي فرستد. از اين طريق كاربران مطلع خواهند شد كه شما در حال لايو گرفتن هستيد. در قسمت لايو فالوورها قادر خواهند بود سوالات خود را از شما بپرسند و لايو شما را لايك كنند. با اينكار تعامل حساب شما بالاتر مي رود.

http://www.fxstat.com/en/user/profile/Faheemkhatri4-278208/blog/37217177-Make-A-Social-Media-Marketing-Splash-Through-These-Great-Ideas

http://faheemkhatri4.bloggersdelight.dk/2022/09/05/make-social-media-marketing-your-oyster-with-our-techniques/

https://biiut.com/read-blog/9736

https://theomnibuzz.com/make-social-media-marketing-your-oyster-with-our-techniques/

https://www.click4r.com/posts/g/5846194/make-social-media-marketing-your-oyster-with-our-techniques

https://blogfreely.net/faheemkhatri4/make-social-media-marketing-your-oyster-with-our-techniques

http://y8space.com/members-2/faheemkhatri4/activity/3962492/

https://zenwriting.net/faheemkhatri4/social-media-for-businesses-how-to-market-properly

https://postheaven.net/faheemkhatri4/social-media-for-businesses-how-to-market-properly

https://blog.storymirror.com/read/mze96iig/social-media-for-businesses-how-to-market-properly

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/social-media-marketing-what-you-need-to-know-today

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/members/faheemkhatri4/activity/346651/

https://www.homify.co.uk/ideabooks/8989035/social-media-marketing-what-you-need-to-know-today

https://writeablog.net/faheemkhatri4/social-media-marketing-what-you-need-to-know-today

https://graph.org/Social-Media-Marketing-What-You-Need-To-Know-Today-09-05

https://www.launchora.com/story/social-media-marketing-what-you-need-to-know-toda

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/social-media-marketing-tips-for-building-a-business

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/289127/social-media-marketing-tips-for-building-a-business?new=1

https://addandclick.com/read-blog/92212

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2022/09/05/we-have-the-social-media-marketing-strategies-you-cant-go-on-without/

https://www.dailystrength.org/journals/we-have-the-social-media-marketing-strategies-you-cant-go-on-wit


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۵۰:۳۳ ] [ saman ]

مشخصات گياهي كامل درخت شليل:

به نقل از كارشناسان آلفا نهال شليل گياهي از خانواده هلو به شمار مي رود كه بر اثر جهش رويشي در يكي از ژن هاي ميوه هلو ايجاد شده است كه ميوه بدون كركي را توليد مي كند. ميوه اين گياه ظاهري گرد و كروي مانند دارد كه بسيار گوشتي و آبدار است كه در داخل قسمت گوشتي اين گياه هسته بزرگي قرار دارد كه طعم تلخي دارد و قابل مصرف نيست. ميوه اين گياه طعم شيريني دارد. ميوه اين گياه خواص بسياري دارد كه از آن علاوه بر تازه خوري براي تهيه لواشك، آبميوه هلو، كمپوت و … نيز استفاده مي كنند. به صورت درختچه اي كوتاه رشد مي كند.

توجه داشته باشيد كه هلو و شليل ممكن است از بذر يكديگر و از طريق تلقيح به وجود بيايند، داراي ارقام و واريته هاي مختلفي است طوريكه در ايران فقط بيش از 20 رقم از اين گياه كشت مي شود كه از آن جمله مي توان به شليل زرد يا قرمز اشاره نمود، تا كنون بيش از 150 گونه درخت شليل شناسايي شده است كه اين واريته ها از نظر طعم، مزه و حتي شكل با يكديگر تفاوت دارند. برگ هاي سبز رنگ نيزه اي مانندي به طول 7 تا 16 و عرض 2 تا 3 سانتيمتر توليد مي كند، گل هاي زيباي اين گياه قبل از برگها ظاهر مي شوند كه منظره زيبايي را در فصل بهار ايجاد مي كند. گل هاي اين گياه به صورت منفرد يا دو تايي به رنگ صورتي ظاهري مي شوند كه 5 گلبرگي هستند. گرده افشاني اين گياه توسط باد انجام مي شود كه البته كندو گذاري سبب افزايش باردهي گياه مي شود. گياهي خود گرده افشان محسوب مي شود.

بسته به ارقام زودرس و ديررس ميوه اين گياه اوايل تابستان و اوايل پاييز مي رسد. توجه داشته باشيد كه عمر درخت شليل كم است كه دليل عمر كم اين درخت وجود چوب ترد و شكننده است. گياهي خزان پذير است طوريكه با شروع فصل پاييز و سرما برگ هاي اين گياه مي ريزند.

https://alphanahal.ir/خريد-نهال/

احداث باغ شليل

آب و هوا : با توجه به يخ زدگي سريع شكوفه در سرماهاي بهاره اين مورد در بسياري از كشورها مشكل ساز است. درختان نياز به يك طيف متنوع از واحد سرد، اما به طور عمده ???-??? واحد مي باشد. در برخي از گونه هاي جديد ??? واحد سرما كافي است. شاخه هاي درخت مي تواند تحمل سرماي -?? درجه سانتي گراد را داشته باشند، اما شكوفه هاي در -? ° C آسيب مي بينند.

خاك: مناسبترين ميزان اسيديته ?/? ،خاك سبك تا متوسط، به خوبي زهكشي شده ترجيح داده مي شوند.در خاك هاي سنگين تر درختان بايد در تپه كاشته شوند.درختان نبايد در خاك بدون زهكشي مناسب كاشته شوند. درختان شليل محل هاي آفتابي را دوست دارند بطور متوسط شش تا هشت ساعت نور خورشيد راضي كننده است. ما توصيه نمي كنيم درختان ميوه در خاك سنگين، خاك رس خالص كاشته شوند.

كاشت: يك محل با زهكشي خوب، خاك نسبتا حاصلخيز در آفتاب كامل را انتخاب نماييد. براي جلوگيري سرمازدگي از مناطق پايين دست اجتناب كنيد. نهال درختان را در فصل بهار بكاريد. نهال حدود ? ساله را انتخاب نماييد. براي نهال هاي داخل گلدان، گياه را از گلدان جدا كرده و هر گونه ريشه مدور و گرد را حذف كنيد و از قيچي ضدعفوني شده استفاده نماييد. براي درختان پيوند زده، محل پيوند دور از نور مستقيم خورشيد در هنگام كاشت بايد باشد. گودالي كمي عميق تر و گسترده تر از تراكم ريشه بكنيد. درخت را در وسط گودال روي مقداري خاك نرم قرار دهيد. مطمئن باشيد كه ريشه ها بخوبي در اطراف تنه گسترده شدند. درختان در فاصله ? تا ?/? مترفاصله بين درختان در ? متر فاصله بين رديف هاكاشته شوند كه حدود ???? تا ???? اصله در خت را در هر هكتار خواهيم داشت.

آبياري: آب مورد نياز به زمان برداشت بستگي دارد. آغاز آبياري بستگي به شرايط رطوبت خاك، شكوفه دادن و جوانه زدن در فصل بهار دارد. تقسيم آب بر اساس سودآوري بخش، با توجه به شرايط درخت و زمان برداشت است. لذا توصيه به تنك كردن مي شود حذف ميوه هاي كوچك از روي شاخه. اين را مي توان به صورت دستي و يا شيميايي انجام داد. كاهش تاج پوششي با هرس كردن، در نتيجه كاهش تبخير آب از شاخ و برگ ها را داريم. اين امر به ويژه در ميوه ها هسته دار مانند هلو و شليل مهم است. هنگام هرس درختان مراقب باشيد زيرا اين كار مي تواند باعث رشد رويشي بيش از حد شود. هرس سبز ارجحيت دارد و در گونه هاي زودرس هرس تابستان امكان پذير است. ميوه هلو و شليل به سرعت در طول دو دوره رشد مي كنند:

https://alphanahal.ir/nectarine-seedlings/

 (الف) پس از تشكيل

(ب) قبل از رسيدن

دوره بين اين دوره ها (الف و ب)، مرحله سخت شدن هسته است كه در طي آن مقدار آب د درخت به طور قابل توجهي كاهش مي يابد. بايد هنگام تعيين برنامه آبياري در نظر گرفته شود.

نكات زير را براي كاشت نهال درخت شليل رعايت كنيد:

براي بهبود گرده‌افشاني، چند درخت شليل، بكاريد. البته اين درختان خودبارور هستند و به گرده‌افشاني درختان اضافي نياز ندارند. بااين‌حال، كاشت درخت شليل، درصد گل‌هاي گرده‌ افشاني را افزايش مي‌دهد.

هر هفته دو گالن آب به درختان بدهيد. اين مقدار برابر با سه سانتي‌متر بارندگي است. درختان بالغ با همين مقدار آب مي‌توانند دو هفته را بگذرانند.

در اوايل بهار از رهايش تدريجي كود جهت استفاده بهينه گياه از مواد مغذي استفاده كنيد. كودي را انتخاب كنيد كه داراي فسفر بالا و ازت كم باشد.

آب و هواي مناسب درخت شليل

مقاومت شليل نسبت به سرما مناسب است، به طوري كه سرماي منفي 21 درجه مي تواند براي آن مضر باشد. با اين حال سرماي يكباره (هر چند كم هم باشد) مي تواند باعث خشك شدن جوانه ها و شاخه هاي جوان شود. هلو به حدود 400 تا 1000 ساعت دماي زير 7 درجه سانتي گراد براي خروج از سرماي زمستانه نيازمند است. مقاومت شليل به گرماي تابستان هم مانند سرماي زمستان خوب است. ميوه هاي اين درخت در گرماي تابستان كيفيت بهتري خواهند داشت.

فصل زمستان و درخت شليل

فصل خفته زمستان بايد دماي هوا براي اين درخت مناسب باشد

براي كنترل خشكي و شكستگي درختان را با روغن اسپري كنيد.

مي توانيد اين نوع درخت شليل را هرس كنيد .

فصل بهار و رشد درخت شليل

براي جلوگيري از پوسيدگي قهوه اي ، كه بسته به آب و هوا ، ممكن است به 1-3 اسپري نياز داشته باشد ، از قارچ كش در طول شكوفه استفاده كنيد. دوره باراني نياز به اسپري بيشتري دارد.

درختان جوان را به طور ماهانه با كود نيتروژن بالا از اول آوريل بارور كنيد. از 1 0.5 0.5 ليتر اوره يا 25 عدد كود براي درخت استفاده كنيد. درختان بالغ به 50 درصد بيشتر كود احتياج دارند. اگر كود آبياري شده است ، از 1 اونس تجاوز نكنيد.

جلوگيري از نازك شدن ميوه، نازك شدن باعث كاهش وزن ميوه و جلوگيري از آن باعث افزايش اندازه ، جلوگيري از شكستگي اندام مي شود .

فصل رشد تابستان براي درخت شليل

ماهانه درختان جوان را بارور كنيد. از اوره 5 اوره يا كود استفاده كنيد. درختان بالغ به 50 درصد بيشتر احتياج دارند. اگر كود آبياري شود ، از 1 اونس تجاوز نكنيد.

هر 3 هفته يكبار آبياري قطره اي يا آبپاش را براي درخت شليل بكار ببريد

يك منطقه عاري از علفهاي هرز را در اطراف پايه درخت شليل در فاصله 3 فوت از تنه با عمق 3–4 اينچ بسيازيد تا درخت شليل بهتر رشد كند.

فصل پاييز و درخت شليل

قبل از اولين باران شديد ، قارچ ها را در ماه نوامبر اسپري كنيد.

درست بعد از برداشت محصول بارور و آبياري كنيد.

در هنگام ريزش برگ ، برگها را از بين ببريد يا كمپوست كنيد تا از شيوع انگشت سيب جلوگيري كنيد.

خاك مناسب رشد نهال شليل چيست و بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟

آماده‌سازي خاك قبل از كاشت شليل، موجب بهبود عملكرد گياه و رشد و نيرومندي نهال مي‌شود. بهتر است خاك را ازنظر كمبود مواد معدني و مغذي لازم بررسي كنيد. منظور از آماده‌سازي خاك، غني كردن آن ازنظر مواد معدني و مواد مغذي حياتي و از بين بردن و شل كردن خاك‌هاي فشرده است.

نحوه آبياري نهال و درخت بالغ شليل چگونه است؟

اگر در فصل تابستان هر ده روز يك‌بار تقريباً 3 سانتي‌متر بارندگي باشد، نيازي به استفاده از شلنگ نخواهد بود. اما اگر واقعاً خاك خشك شد، بهترين راهكار، استفاده از آبياري قطره‌اي با شلنگ است. هر ده روز يا دو هفته يك‌بار آبياري كافي است. اگر آب در اطراف تنه يخ بزند، موجب آسيب‌ديدگي درخت خواهد شد.

نحوه كود دهي درخت شليل و بهترين كودهاي شيميايي و حيواني چه است؟

كود دادن، روشي عالي براي تقويت مواد مغذي موجود در خاك، به‌ويژه نيتروژن است. هميشه قبل از استفاده از كود، خاك خود را آزمايش كنيد. خاك‌هاي مختلف مي‌توانند مقادير مختلفي از عناصر موردنياز براي حمايت از رشد درخت شليل؛ را داشته باشند. اگر به اين نتيجه رسيديد كه خاك شما فاقد مواد مغذي لازم (ازت، فسفات، پتاس و غيره) است، حتماً كود مناسب انتخاب كنيد. قبل از انجام هرگونه تغيير، خاك خود را بشناسيد و به اهميت آزمايش خاك پي ببريد.

اواخر بهار يا تابستان، درختان شليل؛ به كود نيتروژني نياز دارند. مي‌توانيد از اوره، كود دامي پوسيده يا كود شيميايي هم استفاده كنيد. درختان جوان به نيمي از ميزان كود موردنياز درختان مسن و بالغ نياز دارند.

شايع‌ترين بيماري و آفاتي كه بعد از كاشت درخت شليل پديد مي آيند:

پس از كاشت درخت شليل؛ در بعضي شرايط ممكن است دچار آفت يا بيماري بشود. شايع‌ترين بيماري‌ها و آفات درخت شليل عبارت‌اند از:

گال طوقه (Crown Gall)

شانكر باكتريايي (Bacterial Canker)

زره پوش يا حشره پولك‌دار (Scale)

سن گياه‌خوار (Tarnished Plant Bug)

لارو برگ پيچ (Leafroller)

شته (Aphids)

باغداري و مراقبت‌هاي لازم از آفات و بيماري‌هاي درختان شليل چگونه است:

برنامه‌ريزي و نگهداري خوب، حرف اول را در توليد محصولات ميوه‌اي مي‌زند. اين امر در مراقبت از درختان شليل هم صدق مي‌كند. مراقبت از اين درختان به مراحل خاصي در هر فصل نياز دارد. در فصل بهار اين مراقبت شامل استفاده از چندين مورد اسپري قارچ‌كش براي جلوگيري از پوسيدگي قهوه‌اي است. درخت شليل؛ استاندارد به‌طورمعمول يك تا سه مراقبت نياز دارند، اما در مناطق باراني ممكن است برنامه‌هاي بيشتري نياز باشد.

اواخر بهار يا تابستان اين درخت به كود نيتروژني نياز دارد.

تنه نهال شليل بايد سالم و بدون شكاف يا آثار صمغ باشد.

نهال سالم، قطري بين 1 تا 2 سانتي‌متر و ارتفاع حداقل 100 سانتي‌متر دارد.

نهال درخت شليل پيوندي؛ بايد شاداب، سالم و داراي ريشه اصلي با طول 20 تا 35 سانتي‌متر و 5 الي 6 ريشه فرعي به طول حداقل 5 سانتي‌متر باشد.

نحوه برداشت ميوه شليل

برداشت ميوه شليل همچون برداشت ميوه درخت هلو است. ابتدا ميوه درخت را با دست خود بگيريد و بكشيد تا از شاخه جدا شود كه به راحتي از شاخه جدا مي شود كه البته مي توانيد با استفاده از قيچي باغباني اين كار را انجام دهيد، ميوه برداشت شده را در داخل سبد بگذاريد و به همين منوال به كار برداشت ميوه شليل ادامه دهيد و پس از برداشت آن را به انبار يا بازار مصرف عرضه كنيد.

روش تكثير شليل

ازدياد شليل همانند هلو به روش پيوند انجام مي شود. اين گياه را مي توان روي پايه هاي هلو، زردآلو، بادام و آلو پيوند زد. فاصله كشت براي ارقام معمولي شليل، ? تا ? متر است و در يك باغ خوب مي توان انتظار ?? تا ?? تن محصول در هكتار داشت. در روش هاي داربستي فواصل كشت كمتر و مقدار محصول بسيار بيشتر است و تا ??? تن در هكتار نيز مي رسد.

توصيه‌هايي براي كاشت هسته شليل در منزل

براي كاشت شليل در گلدان انتخاب بذر مناسب بسيار مهم است. براي اين منظور لازم است از بذر درختان شليلي پا كوتاه استفاده كنيد، البته چنانچه قصد داريد شليلي شما بار دهد در غير اين صورت و به عنوان يك گياه زينتي مي توانيد از هر هسته شليليي براي كاشت استفاده كنيد.

انتخاب گلدان مناسب نيز مهم است. در مراحل بعدي رشد نهال شليل قطر گلدان ?? تا ?? سانتيمتر باشد. براي جدا كردن گوشت ميوه شليل از هسته آن را داخل دهان نكنيد زيرا احتمال دارد بزاق دهان بر روي قوه ناميه گياه تاثير گزارد.

مراحل كشت هسته شليل در گلدان

?- ابتدا بايستي هسته را از گوشت ميوه شليل جدا كنيد. اگرچه اين كار كمي مشكل است ولي تلاش كنيد تا كاملا گوشته ميوه از هسته جدا شود. به اين منظور ميتوانيد ميوه شليل را ? تا ? روز در سايه بگذاريد تا خشك شود، در اين صورت جدا كردن هسته آسانتر خواهد بود.

?- در مرحله بعد لازم است قسمت چوبي هسته را به آرامي بشكنيد. دقت كنيد كه هنگام جدا كردن پوسته چوبي مغز هسته آسيب نبيند زيرا امكان سبز شدن هسته در صورت آسيب از بين خواهد رفت. براي جدا كردن هسته چوبي ميتوانيد از انبر استفاده كنيد تا پوسته چوبي ترك بخورد و بتوانيد مغز هسته را خارج كنيد.

?- براي كاشت هسته شليل در گلدان بهتر است چند روزي هسته را داخل پلاستيك و در داخل يخچال قرار دهيد تا مواد بازدارنده موجود در هسته كه مانع جوانه زني بذر ميشوند، غير فعال شوند.

نكته : توجه داشته باشيد كه هسته شليل را در كنار ميوه هايي مانند موز در يخچال نگزاريد زيرا اتيلن تاثير منفي بر قدرت جوانه زني هسته شليل خواهد داشت. در شرايط طبيعي ماه هاي سرد زمستان در طبيعت اين مواد را غير فعال مي كند.

?- هسته شليل را يك شب در آب بخسانيد. در اين مرحله هسته شليل آماده كاشت داخل گلدان است.

?- گلدان مورد نظر را با خاك مناسب (مخلوطي از خاكبرگ و شن) پركنيد. هسته شليل را در عمق دو برابر اندازه طول هسته شليل در خاك بكاريد.

?- گلدان را در دماي ?? درجه سانتيگراد قرار دهيد. هسته شليل در حدود يك ماه بعد جوانه خواهد زد. نهال حاصل از كاشت هسته شليل در گلدان در صورت شرايط مساعد محيط در مدت ?-? سال به باردهي مي رسد. بنابراين لازم است با بزرگ شدن نهال، آن را به گلدان بزرگتر انتقال دهيد. در حين رشد كود دهي را فراموش نكنيد .

قلمه زدن درخت شليل چگونه صورت مي‌پذيرد؟

كم‌وبيش، دو گزينه براي ريشه‌زايي و كاشت درخت شليل؛ از قلمه وجود دارد: چوب نرم و چوب نيمه سخت. روش اصلي به اين صورت است كه قلمه‌ها بايد با يك چاقوي بسيار تيز و تميز از شاخه برداشته شوند. طول آن‌ها بايد حداقل 15 سانتي‌متر و كمتر از 30 سانتي‌متر باشد.

بهترين زمان براي تكثير قلمه‌ها، صبح زود است؛ چون گياه كاملاً متورم است. بسيار اهميت دارد كه قلمه‌ها تا زمان قرار گرفتن در زمين، سرد و مرطوب باشند.

 

نحوه كاشت نهال شليل چگونه است؟

نحوه كاشت درخت شليل در ايران يكي از رايج ترين كاشت هاي نهال درخت و ميوه مي باشد.

يكي از مواردي كه در آموزش كاشت نهال شليل نقش مهمي دارد، بهترين زمان كاشت نهال شليل مي باشد.

در ابتدا بايد گفت كه نهال شليل از نهال هلو كه جهش ژن داشته، توليد شده است.

 

اين نهال شليل مي تواند از نهال هلو نيز توليد شود و قابليت لقاح دارد.

نهال شليل از جمله نهال هايي است كه نسبت به سرما حساس بوده و در هواي سرد خشك مي زند.

حتي در مواردي اگر دماي سرما -?? درجه باشد مي تواند نهال شليل را كاملا از بين ببرد.

شرايط آب و هوايي در نحوه كاشت نهال شليل بسيار تاثير دارد.

به همين دليل بهترين زمان كاشت نهال شليل مي بايست در فصل بهار يا تابستان است.

نهال شليل گرما را به راحتي مي تواند تحمل كند و در فصل بهار نيز شكوفه مي دهد.

روش هاي هرس درخت شليل:

هرس در واقع بخش اصلي پرورش درخت شليل به شمار مي رود كه هرس به موقع و درست باعث افزايش باردهي و طول عمر درخت مي شود. بسياري از درختان را در فصل زمستان مورد هرس قرار مي دهند ولي در مورد درخت شليل بايد عرض كنيم كه زمان مناسب هرس درخت فصل بهار است، هرس اين درخت از سال اول شروع و هرساله ادامه پيدا مي كند. در واقع از مزيت عمده هرس اين درخت كنترل اندازه و سايز آن براي سهولت برداشت ميوه و افزايش باردهي است كه هرس به موقع به ايجاد شاخه هاي اصلي قوي كمك شاياني مي كند و اين اجازه را به شاخه هاي اصلي مي دهد تا بتوانند نور خورشيد را دريافت كنند. بريدن شاخه هاي اضافه باعث تقويت شاخه اصلي و افزايش كيفيت و باردهي محصول مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۰۵:۴۱ ] [ saman ]

x1_2z8d.jpg
ابهامات موجود درباره قانون جذب

 

درباره واقعي بودن يا نبودن قانون جذب هميشه سوالات متفاوتي پرسيده ميشه و خيليا چون خودشون بدليل انتخاب مربيان و انجام اصول اشتباه نتونستن، خواسته موردنظر رو ايجاد كنن. در واقعي بودن اين قانون ها به شك افتادن و واقعي بودنش رو كم كم دارن نفي ميكنن

 

حتما اصطلاح هرچي بدت بياد سرت مياد را شنيده ايد. دقيقا برعكسشم صادقه يعني هرچي خوشت بياد به دستش مياري و وقتيكه ما بر روي موضوعي توجه مي كنيم قدرت ميگيره و فركانسش به كل جهان هستي فرستاده ميشه و طبق قانون عمل و عكس العمله كه باعث ميشه مداري رو تجربه كنيم كه اتفاقاتي از همون جنس فركانس ها رو برامون پديد بياره

 

براي درك بيشتر جذب جهان و كائنات رو مثل يه ماده بي فرمي درنظر بگير كه طبق خواسته ي تو شكل ميگيره و تبديل ميشه به اون چيزي كه ميخواي. اين ماده بي فرم خودش فكر ميكنه و سعي ميكنه دقيقا طبق چيزي كه تو ميخواي تبديل بشه كه البته چگونگي ها رو خودش انجام ميده و تو فقط بايد بخواي

 

توي اين مسير هرچقدر با انجام تمرينات و ارسال فركانس ها به خواسته ات توجه بيشتر و خوبي داشته باشي، كانال هايي يا دروازه هايي برات باز ميشه كه دقيقا تو رو به سمت همون خواسته اي كه ميخواستي هدايت ميكنه و اين قدرت به لطف خداوند واقعيست

 

يعني اگه تو خواسته اي داشته باشي كل كائنات دست به دست هم ميدن تا تورو به خواسته ات برسونن. قانون جذب اينطوري كار ميكنه

 

يكي از مجموعه هايي كه كل فعاليت هاي قبلي خودش رو در زمينه آموزش قانون جذب پاكسازي كرده و صرفا روي توليد فايل هاي فركانسيك به صورت تخصصي تر فعاليت ميكنن گروه تحقيقاتي ليمبيكساست كه واقعا توي اين عرصه پيشتاز و بصورت نوين داره پيش ميره. ازت ميخوام كه حتماً حتماً اين قدرت رو تجربه كني و ازش غافل نشي

 

هر وقت كه تونستي تجربه خوبي از فركانس و ذهن و باور براي خودت ايجاد كني بهمون اطلاع بده تا قدرتمون براي ادامه اين مسير زيبا بيشتر و بيشتر بشه چون تو لياقت تغيير شكل اين ماده بي فرم منطبق با خواسته خودت رو داري


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۴:۳۰ ] [ saman ]

Motion detector يا حسگر حركت

موشن دتكتور (Motion Detector) يا تشخيص حركت يكي از قابليت هاي بسيار رايج سيستم هاي ضبط مداربسته است. اين قابليت به شما كمك ميكند پس از شناسايي حركت در تصاوير عملكرد مناسبي نسبت به آن داشته باشيد.

ساختار

موشن دتكشن يكي از اولين قابليت هاي مبتني بر پردازش تصوير است. در اين مكانيزم پردازنده شما در هر لحظه يك فريم را با فريم هاي قبل و بعد آن مقايسه مي كند و از طريق تشخيص ميزان تغييرات در تصاوير متوالي حركت را شناسايي مي كند. اين بدين معناست كه اگر تغيير نور ناگهايي در تصوير داشته باشيد نيز اين تغييرات به عنوان حركت شناسايي خواهد شد.

كاربرد

بزرگترين كاربرد موشن دتكتورهاي تصويري در تنظيم ضبط سيستم هاي مداربسته است. از طريق استفاده از موشن دتكتور شما خواهيد توانست سيستم دوربين مدار بسته خود را به گونه اي تنظيم كنيد كه تنها در زمان حركت و تغييرات در صفحه ضبط كند. اين قابليت طول زمان ضبط و حجم فايل هاي ضبط شده را به شدت كاهش مي دهد.
استفاده از مكانيزم موشن دكتكشن تصويري به عنوان دزدگير از نظر فني قابل انجام نيست چرا كه اين مكانيزم به جاي حساسيت به حركت فيزيكي تنها به تغييرات در تصاوير حساس است و در اين صورت هر گونه تغيير نور و رنگ ناگهاني سيستم دزدگير شما را فعال خواهد كرد.

معايب

سيستم تشخيص حركت تصويري داراي معايب زيادي است. با اين وجود به علت سادگي و كارايي استفاده از ان در دستگاه هاي NVR و DVR بسيار رايج است. اولين و بزرگترين عيب سيستم موشن دتكشن تصويري حساسيت ان نسبت به تغييرات در تصوير است. اين حساسيت باعث خواهد شد هر گونه تغيير ناگهاني در تصوير به عنوان جسم متحرك شناسايي شود. به همين دليل امكان استفاده از دستگاه هاي حفاظت تصويري به عنوان دزدگير وجود نخواهد شد.

  1. افزايش اثربخشي دوربين هاي حرارتي هايك ويژن
  2. تجهيزات حفاظت پيراموني
  3. سيستم اعلام سرقت
  4. دوربين مداربسته خورشيدي
  5. فوايد سيستمهاي يكپارچه نظارت تصويري بر مبناي راهكار H.265
  6. دوربين مداربسته 12 مگاپيكسلي سوني SNC VB770
  7. رزولوشن تصوير دوربين مدار بسته
  8. تحليلگر ويدئويي دوربين مداربسته نياز آينده
  9. لوكس نوري در دوربين هايك ويژن چيست ؟
  10. آيا بايد از دوربين هاي 4K در پروژه هاي مدار بسته انتخاب كنيم؟
  11. اينترنت اشياء – IOT در خدمت امنيت جامعه !
  12. راهنماي خريد دستگاه NVR هايك ويژن
  13. چه دوربيني براي پوشش فضاي پاركينگ مناسب است ؟
  14. مطالب كاربردي در زمينه دوربين هاي مداربسته
  15. وب اپليكيشن چيست و چه تفاوتي با اپليكيشن دارد؟
  16. تجهيز سامانه شركت توتال توسط هايك ويژن
  17. سري جديد دوربين هاي مدار بسته IP مجهز به هوش مصنوعي
  18. پرتال اطلاع رساني جديد هايك ويژن
  19. كدك H.265 انقلاب نوين يا اسطوره پوشالي

طراحي زيرساخت شبكه IP/PoE دوربين مداربسته


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۵:۱۰ ] [ saman ]

b4_zbwb.png

?? گام ضروري و اساسي در انتخاب رشته

 

?? گام اول؛ در درجه اول، من بايد خودم را خوب بشناسم، علايقم را بدانم، بفهمم كه تيپ شخصيتي ام چيست، آيا درونگرا هستم يا برونگرا و استعداد چه رشته اي را دارم، حفظياتم خوب است يا هوش رياضي و محاسباتي بهتري دارم!

خودم را كه خوب شناختم ميرسم به گام بعدي...

 

?? گام دوم؛ حالا با توجه به شناختي كه از خودم به دست آوردم چه رشته اي براي من مناسب است؟

 

?? گام سوم؛ بازار كار اين رشته يا رشته هايي كه ميخواهم آن را ادامه بدهم چگونه است و در آينده چه زيرشاخه هايي دارد و تا چه سطحي بايد آن را ادامه بدهم كه بتوانم از آن درآمدزايي بكنم

 

?? گام چهارم؛ كدام دانشگاه ها در اين رشته يا رشته هايي كه من ميخواهم آن را بخوانم رنكينگ و رتبه ي بهتري دارند و مدركشان براي آينده ي شغلي من اعتبار مي آورد.

 

?? گام پنجم: اين دانشگاه هايي كه در ذهنم گلچين كرده ام و رشته هايي كه تشخيص داده ام براي من مناسب هستند چه شرايطي دارندو فاصله دانشگاه تا محل زندگي من، هزينه هايي كه در آينده خواهم داشت به چه صورتي خواهد بودو آيا تحصيل در اين رشته و دانشگاه به هزينه هايش مي ارزد؟

 

?گام ششم: اين رشته ها و دانشگاه هايي كه در ذهنم دارم را بر روي يك كاغذ اولويت بندي مي كنم

?? گام هفتم؛ كد رشته محل هاي  اين دانشگاه ها را از دفترچه انتخاب رشته استخراج ميكنم و برحسب اولويت، فعلا روي يك كاغذ يادداشت مي كنم.

 

?? گام هشتم: دفترچه انتخاب رشته را خوب مطالعه مي كنم و بسته به شرايطي كه در كارنامه ام دارم احتمالات قبولي خودم را بررسي مي كنم و بر اساس اين احتمالات روي كاغذ چينش اوليه ي انتخاب رشته ي خودم را انجام مي دهم، احتمال قوي در اين قسمت، به مشاوره ي يك مشاور كاربلد هم نياز خواهم داشت

 

??گام نهم؛ پس از مشورت با سايرين و افراد باتجربه، چينش نهايي را انجام مي دهم و در فرم انتخاب رشته، كدرشته محل ها را چينش مي كنم

 

??گام دهم؛ به اين نكته ايمان مي آورم كه هركس برحسب زحمتي كه كشيده است مستحق دريافت پاداش خواهد بود و خودم را از پيش بازنده ي هيچ ميداني نمي دانم و هميشه بايد اميدوار باشم.

اين مقاله توسط آكادمي انتخاب سبز طراحي و تدوين شده است كه براي دسترسي به ساير محتواهاي ارزشمند وارد سايت انتخاب سبز شويد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۴:۴۱ ] [ saman ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب