file
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 31
دیروز : 26
افراد آنلاین : 1
همه : 4146

b4_zbwb.png

?? گام ضروري و اساسي در انتخاب رشته

 

?? گام اول؛ در درجه اول، من بايد خودم را خوب بشناسم، علايقم را بدانم، بفهمم كه تيپ شخصيتي ام چيست، آيا درونگرا هستم يا برونگرا و استعداد چه رشته اي را دارم، حفظياتم خوب است يا هوش رياضي و محاسباتي بهتري دارم!

خودم را كه خوب شناختم ميرسم به گام بعدي...

 

?? گام دوم؛ حالا با توجه به شناختي كه از خودم به دست آوردم چه رشته اي براي من مناسب است؟

 

?? گام سوم؛ بازار كار اين رشته يا رشته هايي كه ميخواهم آن را ادامه بدهم چگونه است و در آينده چه زيرشاخه هايي دارد و تا چه سطحي بايد آن را ادامه بدهم كه بتوانم از آن درآمدزايي بكنم

 

?? گام چهارم؛ كدام دانشگاه ها در اين رشته يا رشته هايي كه من ميخواهم آن را بخوانم رنكينگ و رتبه ي بهتري دارند و مدركشان براي آينده ي شغلي من اعتبار مي آورد.

 

?? گام پنجم: اين دانشگاه هايي كه در ذهنم گلچين كرده ام و رشته هايي كه تشخيص داده ام براي من مناسب هستند چه شرايطي دارندو فاصله دانشگاه تا محل زندگي من، هزينه هايي كه در آينده خواهم داشت به چه صورتي خواهد بودو آيا تحصيل در اين رشته و دانشگاه به هزينه هايش مي ارزد؟

 

?گام ششم: اين رشته ها و دانشگاه هايي كه در ذهنم دارم را بر روي يك كاغذ اولويت بندي مي كنم

?? گام هفتم؛ كد رشته محل هاي  اين دانشگاه ها را از دفترچه انتخاب رشته استخراج ميكنم و برحسب اولويت، فعلا روي يك كاغذ يادداشت مي كنم.

 

?? گام هشتم: دفترچه انتخاب رشته را خوب مطالعه مي كنم و بسته به شرايطي كه در كارنامه ام دارم احتمالات قبولي خودم را بررسي مي كنم و بر اساس اين احتمالات روي كاغذ چينش اوليه ي انتخاب رشته ي خودم را انجام مي دهم، احتمال قوي در اين قسمت، به مشاوره ي يك مشاور كاربلد هم نياز خواهم داشت

 

??گام نهم؛ پس از مشورت با سايرين و افراد باتجربه، چينش نهايي را انجام مي دهم و در فرم انتخاب رشته، كدرشته محل ها را چينش مي كنم

 

??گام دهم؛ به اين نكته ايمان مي آورم كه هركس برحسب زحمتي كه كشيده است مستحق دريافت پاداش خواهد بود و خودم را از پيش بازنده ي هيچ ميداني نمي دانم و هميشه بايد اميدوار باشم.

اين مقاله توسط آكادمي انتخاب سبز طراحي و تدوين شده است كه براي دسترسي به ساير محتواهاي ارزشمند وارد سايت انتخاب سبز شويد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۴:۴۱ ] [ saman ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب